Zöldülő Kína

Azoknak a társaságoknak van nagyobb esélye az üzleti sikerre a távol-keleti országban, amelyek a technológiai tudást értékesítik – mondja az Aquaprofit Zrt. és az MKIK magyar-kínai tagozatának elnöke.

Peking helyett miért Sencsenben vállalkozik az Aquaprofit helyi partnereivel a felszín alatti vízkincs feltárására?
– A kínaiak szerint a politikának Peking a központja, a gazdaságé Sanghaj, a pénzvilágé Hongkong, Sencsen pedig véleményem szerint az innovációé. A húszezres halászfaluból felfejlődött 14-15 milliós városnak a közeli Hongkonggal együtt 23 millió ember vízellátásáról kell gondoskodnia. Évekkel ezelőtt hívtuk fel a figyelmüket erre a problémára, valamint arra, hogy a vízkészletek hiánya azonnali megoldást igényel.

– Máshol sincs víz. Honnan jött a kínai ötlet?
– Már 8 évvel ezelőtt, amikor először jártunk Kínában, láttuk, mekkora kincs a víz, hiszen 1,4 milliárd embert kell ellátni. A nagyvárosokba 300-400 kilométerről juttatják el a vizet, de ezek az abszurd megoldások megbosszulják magukat. Szecsuan tartományban például több szakértő szerint az okozta a földrengést, hogy a Jangcén, a Három Szoros vízerőműnél a gigantikus víztározó súlya megmozgatta a tektonikus lemezeket. Természetes megoldás kell! A felszín alatti vizek hasznosításában az Aquaprofit már külföldön is nevet szerzett. Az elmúlt 6-7 év alatt több kisebb kínai projektünk is volt. Először termálfürdők fejlesztésével kapcsolatban kerestek meg bennünket. Mivel a technológiát, a tudást eladni lassabb folyamat, még csak most kezd beérni a munkánk gyümölcse. Ehhez hozzájárul az is, hogy a gyógyvíz felhasználásának Kínában még nem fejlődött ki igazán a kultúrája.

– Kinek van még hely a kínai Szilícium-völgyben?
– Azoknak a társaságoknak jósolok nagyobb esélyt a sikerre, amelyek a technológiai tudást értékesítik. Pár napja a Kürt Zrt. írt alá szerződést a városi befektetéseket ösztönző Invest Shenzhennel. A kínai cég két éve stratégiai partnere a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara magyar-kínai tagozatának. Javaslatunk alapján jövőre közösen nemzetközi környezetvédelmi, vízügyi konferenciát is szervezünk Sencsenben.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

AM: elindult a #vadateszem kampány

Új lendületet jelent a vadhús népszerűsítésében a #vadateszem kampány elindítása, amely az egészséges és változatos táplálkozásra is ráirányítja a figyelmet - mondta Felkai Beáta Olga élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkár pénteken Budapesten, a kezdeményezést beharangozó sajtótájékoztatón az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint.