Különleges 1-est mutatott be a BMW innovációs napjai keretében. A motor részben vízbefecskendezéses.
Az elsődleges üzemanyag továbbra is a benzin, de működés közben vizet is fecskendeznek a szívócsőbe. Ez elpárolog, és ezáltal 25 fokkal csökkenti az égési hőmérsékletet a motorban, az alacsonyabb hőmérséklet pedig kisebb emissziót és akár tíz százalékkal nagyobb teljesítményt eredményez. Az 1,5 literes, háromhengeres turbómotor ezzel a rendszerrel 218 lóerős. A BMW szerint a vizes megoldásnak köszönhetően erős gyorsításnál nem szükséges extra benzint juttatni a hengerekbe, ez pedig csökkenti a fogyasztást.
A vizbefecskendezés a MotoGP Safety Car M4-esben egy külön ötliteres tartállyal üzemel, ezzel szemben az 1-esben a légkondicionálóból származó vizet használják fel, így nincs külön tartály, és nem kell rendszeresen feltölteni sem.
forrás: origo.hu