Ezen a versenyen másképp szólnak a motorok

Sokan lelkesedtek érte, de sokan már rajtja előtt bukásra ítélték a villamos hajtású versenyautók világbajnoki sorozatát, mely rangos díjkiosztó ceremóniával zárta két éven át tartó izgalmas szezonját.

Itt aztán tényleg másképp szólnak a motorok, hiszen a Formula E futamokon elektromos hajtású autók álltak rajthoz. A kategória szabályait a Nemzetközi Autó Szövetség (FIA) alkotta meg három éve, és időközben túljutott a széria az éles tesztelésen.

A Formula E remek keveréke a klasszikus autóversenyzésnek és a jövőbe mutató technológiának, és kiváló kísérleti lehetőséget nyújt a gyártóknak, emelte ki Jean Todt, a FIA elnöke. Az autók minimális tömege 800 kg, ebből 200 kg az akkumulátor. Külön érdekessége a futamoknak a tankolás, ami a villanyautók estében a 25 versenyperc alatt lemerülő akkumulátorcsomag cseréjét jelenti a bokszban.

Az autók álló helyzetből három másodperc alatt érik el a százat, és legalább 250 km/órára képesek, ám a szériára az elektromos meghajtás mellett oly jellemző városi pályák miatt sebességüket 200-ra limitálták, ahogy teljesítményüket is 133 kilowattra (180 LE). Előzéskor a push-to-pass gombbal feloldható a korlátozás, s néhány másodpercig rendelkezésre áll mind a 270 lóerő.

A tízfutamos világbajnoki sorozat 2014. november 15-én rajtolt Pekingben, az idényzáró londoni kettős futam a tervek nek megfelelően átcsúszott 2015 júniusára. A helyszínek között volt Bangkok, Berlin, Buenos Aires, Miami, Putrayava, Róma, Monaco, Rio de Janeiro és Moszkva.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Megkezdte működését Bécs első zöldhidrogén- üzeme

Hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta Bécs első zöldhidrogén-üzeme, amely a napokban kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használnak.