Nehezebb lett taxit fogni az utóbbi időben, de ez a taxis szövetség elnöke szerint nem annak köszönhető, hogy kevesebb az autó, hanem annak, hogy fel van túrva a város.
Metál Zoltán nem tudja elképzelni, hogy egy taxitársaság kizárólag elektromos autókkal üzemeljen, de a BKK-hoz érkezett minősítési kérelem egy ilyen új cégtől. A szövetség elnöke szerint várható volt, hogy az Uber a tiltás után sem adja fel, és a sofőrök folytatják ugyanúgy, mint korábban, de egy idő után nem lesz más választásuk, be kell tartaniuk a szabályokat.
Valóban csökken a taxik száma a fővárosban, de nem ez az oka annak, hogy mostanában nehezebb taxit fogni, mondta el kérdésünkre Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. Budapesten jelenleg nagyjából 4700 taxi van, ez szerint bőven elég lenne a városlakók ellátására még a turistákkal együtt is, a taxizásban tapasztalható nehézségek oka inkább a város mostani kaotikus állapota.
Az útlezárások miatt
A budai oldal építkezései nagyon megnehezítik a közlekedést, díszburkolat-csere miatt nyáron majdnem egy hónapon át le volt zárva az Erzsébet tér, a Budaörsi úton aszfaltcsere zajlik, a Clark Ádám tér és a nagykörút is folyton fel túrva. Az útlezárások miatt gyakran kiszámíthatatlan dugók alakulnak ki, amelyekben a taxik is elakadnak.
A diszpécserek ezért tovább a vonalban tartják az ügyfeleket, hogy reális időpontot mondhassanak nekik az autó érkezésére, mások viszont épp emiatt tapasztalhatják, hogy sokáig nem veszi fel senki a telefont a központokban. Sportesemények és más rendkívüli, útlezárással járó rendezvények közlekedéstervezésbe a városvezetés nem szokta bevonni a taxisszakmát, Metál szerint ezen jó volna változtatni.
Nem most kevés, régen volt sok
A Taxis Szövetségnek egyébként kifejezetten célja a budapesti taxik számának csökkentése. Bécsben 3000 taxi van, itthon néhány évvel ezelőtt a csúcsidőszakban nagyjából 6000 volt. Ez jóval több, mint amennyivel gazdaságosan üzemeltethető, mondja Metál Zoltán.
A teljes cikk itt olvasható.