A hét elején a General Motors vezérigazgatója, Fritz Henderson ünnepélyes keretek között bejelentette, hogy a Chevy Volt 230 mérföld/gallonos mutatót ért el az EPA legújabb vizsgálati módszere alapján.
A GM olykor reménytelennek tűnő helyzetére a Chevytől várja a megoldást, így nyilvánvalóan minden alkalmat megragadnak annak népszerűsítésére, kiemelésére a vetélytársak közül. Épp ezért az elért eredményt fenntartásokkal fogadták a szakértők, főleg azért, mivel egy új, eddig nem használt tesztelési módszer szerint történt minden, s ennek megfelelően annak relevanciája még kérdéses, illetve más plug-in hibridek tesztelésére sem került még sor, így nincs összehasonlítási alap. Tehát az is könnyen előfordulhat, hogy egy azonos típusú hibridet ily módon tesztelve a konkurens gyártók jobb eredményeket produkálnak.
Az EPA módszere a plug-in hibrideket inkább a városi, mint az országúti vezetésre és kizárólag a villamos üzemmódra koncentrálva hasonlítja össze aszerint, hogy 100 mérföld megtételéhez hány kilowatt/órát igényelnek, ezáltal felmérve a járművek villamosenergia-hatékonyságát. A General Motors sajtóközleményéből kiderül, hogy a Volt 25 kilowatt/órát fogyasztott 100 mérföld városi vezetés alatt. Ez az amerikai átlagos villamosenergia árat véve, mely 11 cent/kilowatt, 2,75 dollárt jelent a tulajdonosnak, egy mérföldet tehát kevesebb, mint 3 dollárért tehetnek meg.
Természetesen az, hogy egy új módszer szerint tesztelték a Chevy Voltot nem jelenti azt, hogy az elért eredményeket csupán szemfényvesztésnek kell tekinteni. Egy ilyen mutató óriási előre lépést jelent a hibridek piacán, versenyképesebbé téve azokat a benzinüzemű járművek mellett. Két teszt még egyébként hátra van, hiszen az EPA rendszere egy három részből álló, kombinált értékelés, magában foglalva a városi, országúti és a kombinált vezetést. A maradék két eredménnyel kiegészítve, többet árul el ez a 230MPG is.