A Volkswagen az utóbbi időben bűnbocsánatot szeretne elnyerni az autós világban. Legalábbis erre utal, hogy sorban mutatnak be elektromos és hibrid újdonságokat, messze kerülve a kényes dízel témát. A Detroiti Autószalonra a hibrid Tiguan harciasabb, terepjárásra felkészített változatával érkezik a gyártó.
Pont ma, január 11-én kezdődött el a Tiguan új generációjának sorozatgyártása Wolfsburgban, ezzel egyszerre Detroitban egy új tanulmányautót mutattak be a hibrid verzióból. A Tiguan GTE Active Concept egészen szériaközeli elképzelés, ugyanakkor hibrid hajtásával és kemény terepjárós külsejével több, mint egy szimpla városi SUV. Az autó hajtásáról a Golf GTE-ben már megismert benzin-elektromos hajtáslánc módosított változata gondoskodik. Ez képes csak első, vagy csak hátsó tengelyen, és összekerekes módban is az útra vinni az erejét.
Elöl és hátul is van egy-egy villanymotor, amelyek önmagukban is képesek mozgatni a járművet, persze csak addig, amíg az akkumulátor le nem merül.
Alapvetően az 1,4 literes, turbós benzinmotor hajt, amelynek kombinált átlagfogyasztása ideális esetben, feltöltött akkumulátorral mindössze 3,13 liter. Maga a benzinmotor 150 lóerős, míg a villanymotorok 55, illetve 115 lóerőt tudnak leadni.
A rendszer összteljesítménye 224 lóerő, viszont a nyomaték 500 Nm, ami elegendő keményebb terepre is. A tanulmányautó 6,4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.
A teljes cikk itt olvasható.