Elektromos meghajtású repülőt fejlesztett a kecskeméti cég

Az első tesztrepülések után 2017-ben indulhat a kétüléses masina sorozatgyártása. Andréka Domonkos, a gyártó Magnus Aircraft kommunikációs igazgatója elmondta: mintegy egymillió euróból fejlesztették ki az eFusion nevű típust, amelybe a Siemens szállította az elektromos motort, de a fejlesztés folytatódik, mivel a mostani egyórás üzemidőt több órára szeretnék növelni.

Később pedig egy hibrid, Rotax motorral közösen dolgozó rendszert is be szeretnének mutatni. A kétüléses, könnyű szerkezetes repülőgép kompozit anyagokból készült, súlya 410 kilogramm, és a pilótaképzésben, valamint a vészhelyzeti képzésben is használható, mivel az ülések egymás mellett vannak. A piaci bevezetés 2017 közepére várható, ekkorra szerzik meg a hatósági engedélyeket, illetve ekkorra készülhet el a gyártókapacitások bővítése. A kommunikációs igazgató közlése szerint ezres nagyságrendű megrendelésre számítanak egyrészt a kínai légtér megnyitása, másrészt a vészhelyzeti képzés növekedése miatt. A gépet a friedrichshafeni Aero 2016 szakkiállításon mutatták be.

Ajánlott tartalom

3000 elektromos gépkocsira fizettek ki támogatást a vállalati programban

A céges járműflották zöldítését ösztönző pályázaton több mint 2700 nyertesnek utaltak már járművenként átlagosan 3,9 millió forint vissza nem térítendő forrást.