Egyelőre csak tapogatózó teszteket végeztek, de még az évtized vége előtt útjára indulhat Lengyelországban a hidrogén üzemű közlekedés.

Na, hol indul be hamarosan a hidrogén alapú közlekedés Közép-Európában?

Egyelőre csak tapogatózó teszteket végeztek, de még az évtized vége előtt útjára indulhat Lengyelországban a hidrogén üzemű közlekedés.

A páneurópai hidrogéntöltő infrastruktúra kiépítéséért felelős HIT-2-Corridors projekt lengyelországi gazdái, a Lengyel Közlekedési Intézet (Instytut Transportu Samochodowego, ITS) konferenciát rendezett a hidrogén alapú közlekedés megvalósíthatóságáról, és ebből az apropóból meghívta az országba az európai piacokon elérhető két üzemanyagcellás gépkocsit, a Hyundai ix35 Fuel Cell szabadidőjárművet és a Toyota Mirai szedánt.

A HIT-2-Corridors projekt célja kialakítani egy olyan, egész Európán végig húzódó folyosót, amelyen fennakadás nélkül végighaladhatnak a hidrogén üzemű járművek. A maga részéről Lengyelország ígéretet tett arra, hogy két éven belül létrehozzák az első telepített hidrogén-töltőállomásokat, és megkezdődhet a H2-üzemű járművek kereskedelmi bevezetése. Ehhez képest a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesülettől kapott tájékoztatás szerint a Nemzeti Energiastratégia 2030 csupán utalás szintjén beszél a hidrogénes technológiák különböző (így közlekedési) célú meghonosításáról, de konkrét, ismert tervek nincsenek a kormányzat asztalán. Hát így.

forrás: vezess.hu

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.