Különleges vasúti szerevényeket használna energiatárolóként egy amerikai cég, amely Nevadában rövidesen nekilát az első ipari méretű kísérleti létesítmény kivitelezésének.

Energiatároló vonatok

Különleges vasúti szerevényeket használna energiatárolóként egy amerikai cég, amely Nevadában rövidesen nekilát az első ipari méretű kísérleti létesítmény kivitelezésének.

Az adott pillanatban felesleges árammal speciális szerelvényeket vontatnának fel egy dombra, ahonnan azokat legurítva nyernék vissza az energiát, amikor arra szükség van.

Az  ARES, vagyis “advanced rail energy storage” projekt ötlete rendkívül egyszerű, gravitációs alapon raktároznák el a villamosenergia-rendszerben éppen felesleges áramot. A betonsúlyokkal megrakott speciális kocsikat, villamos motorok vinnék fel az emelkedőre, amelyek visszafelé, amikor a szerelvényeket legurítják, generátor üzemben termelnék vissza az elraktározott energiát. A számítások szerint a rendsszer igen jó, 86 százalékos hatásfokkal képes működni.  Az Ares egy kísérleti modellje már működik, és nemrég engedélyezték Nevadában egy 5,5 mérföldes, 8 százalékos lejtésű pálya megépítését, ami 50 megawattos teljesítményű lesz, és várhatóan 2019-re állhat üzembe.  Az energiatárolás az energiaipari fejlesztések egyik meghatározó iránya, miután nyilvánvaló, hogy a decentralizált, javarészt megújuló forrásokra alapozott termelési kapacitások integrációjának, vagy bármiylen szintű együttműködésének alapvető feltétele a tárolás, a szabályozhatóság, miután a villamosenergia rendszerek alapvető követelméyne a termelés és fogyasztás egyensúlya.

forrás: energiainfo.hu

Ajánlott tartalom

Piacra dobhatják az éjszaka is működő napelemeket

Ausztrál kutatók olyan technológiát fejlesztettek ki, amely lehetővé teszi, hogy a napelemek éjszaka is energiát termeljenek a Föld hőkisugárzását hasznosítva.