A gazdagok benzintemetői adókedvezményt és ingyen parkolást kapnak az államtól

Már évekkel ezelőtt a budapesti belváros szerves részévé váltak a szlovák és német rendszámos, magyar rokkantkártyás autósok, akik meglehetősen gyakran a forgalmat és a gyalogosokat is akadályozó módon parkolnak.

Találtunk olyan Honda kereskedőt, aki honlapján ajánlgatja a német rendszám előnyeit, itt lehet átolvasni. Pedig ma már nem igazán éri meg a külföldi rendszám, sokkal többet lehet megtakarítani a magyar zöld rendszámmal. Ehhez még csak le se kell mondani a sok száz lóerőről és sok tonnás terepjárókról!

Nem lehet kellemes a hazai vállalkozói réteg rezsiharcos szeletének a külföldi rendszám, macerás lehet a vizsgákra a járművet Németországba vagy Szlovákiába hordani. Erre jött az állami segítség: a regisztrációs adót a luxusautók esetében lecsökkentették. Na persze nem direkt így, hanem a hibridek esetében csupán 76 ezer forint az adó mértéke. Nem lenne ezzel semmi gond, ha nem a 15 milliónál kezdődő Lexus RX-ek beszerzését pörgették volna fel. Mondjuk az RX 450-et 120 gramm / km-es CO2 kibocsátásával mindennek lehet mondani, csak nem éppen környezetbarátnak. A 3,5 literes V6-os benzinmotort sem az őserdőkért aggódó hippik választják.

Természetesen nem a hibridekkel van a gond, de a 2-3 tonnás terepjárókat nem tekinthetjük környezetbarát autónak. Ha valóban a zöldebb közlekedés segítése lenne a cél, akkor nem azt írnák elő, hogy mennyi km-et tud az autó elektromos meghajtással megtenni, hanem például az autó fogyasztását, az egy km-re eső szén-dioxid kibocsátást. Mert a mostani helyzetben egy alap 1,2-es Suzuki Swift 116 grammos CO2 kibocsátása alacsonyabb, és az 1 tonnás járműhöz sokkal kevesebb acélt és alkatrészt kellett gyártani, mint egy zöldnek ítélt hibrid terepjáró hasonló adatai. A Lexus a kis elektromos motortól zöld lesz, és 400 ezer forint helyett csak 76 ezer a regisztrációs adója.

Mindez azonban csak egyszeri vásárláskor jelent különbséget, és egy 15-20 milliós autó beszerzésénél a pár százezer forint már nem oszt vagy szoroz. Viszont a kormány gondolt azokra is, akiket ez az árelőny nem győzött meg a magyar rendszám választásáról! Ez lett a zöld rendszám, amit 2015 szeptemberétől lehet igényelni. A nagy trükk, hogy nem csak a tisztán elektromos autók kaphatnak ilyet, hanem bármely autó, amit árammal tölteni lehet, és legalább 25 km-et megtesz tisztán villanyhajtással.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

NGM: magyar-kínai kerekasztal az elektromos járműipar magyarországi versenyképességének növelése érdekében

A magyar EU-elnökség versenyképességi prioritásaival összhangban november 26-án Budapesten kerül megrendezésre a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal esemény - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.