Az autó mentette meg New Yorkot a környezeti katasztrófától

Az autó a garancia arra, hogy a városok tisztábbak és higiénikusabbak legyenek, és akadálymentesen lehessen közlekedni. Nem ért egyet az előző mondattal? Akkor biztosan nem a 19. század végi New Yorkban élt!

Ott ugyanis a lovaskocsis közlekedés időszakának vége felé már olyan kemény környezeti terhelést jelentett az utcákat teleszaró sok ezer ló, hogy szinte megváltóként tekintettek a korábban még gyanúsan nézegetett automobilokra. És még csak nem is az ürülék volt a legnagyobb probléma. Az 1880-as években New Yorkban olyan 1,2 millió ember élt, akik a közlekedéshez 170 ezer lovat használtak. Ha azzal számolunk, hogy egy ló nagyjából napi 10-15 kiló ürüléket termel, akkor a városi közlekedés egyetlen nap alatt akár 2500 tonnát zúdított a városra. Egy korabeli újság becslése szerint ilyen tempó mellett a lószarszint 1930-ra a manhattani felhőkarcolók szintjét ostromolta volna. Már ha nem mállik szét a napi 150 ezer liter lóhúgytól.

Mivel a korszakra nem volt jellemző, hogy különösen kíméletesen bántak volna a kocsivontatásra használt lovakkal, ezek átlagos élettartama 2-4 év volt. Ha pedig épp az utcán pusztult el egy szerencsétlen állat, a kocsis gyakran ott is hagyta a tetemét, hogy nem kelljen vele bajlódni.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

NGM: magyar-kínai kerekasztal az elektromos járműipar magyarországi versenyképességének növelése érdekében

A magyar EU-elnökség versenyképességi prioritásaival összhangban november 26-án Budapesten kerül megrendezésre a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal esemény - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.