Olyan olcsó az üzemanyag, hogy a nagy óceánjáró teherhajók inkább megkerülik Afrikát, hogy csökkentsék a költségeiket. Mindez a SeaIntel nevű cég elemzéséből derült ki, amely 2015 második félévének adatait összesítette.
Összesen 115 hajó spórolt úgy, hogy az Ázsiába tartó visszafele úton inkább megkerülték a Jóreménység fokát, annak ellenére, hogy odafelé még igénybe vették a Szuezi-csatornát. 112 hajó az USA keleti partvidékéről tért vissza, három hajó európai kikötőből indult.
Azzal, hogy ennyi hajó vállalta a hosszabb, de mégis olcsóbb utat, a Szuezi-csatorna üzemeltetőinek kiesése is megduplázódott: szakértők szerint a közzétett 2,8 százalékos csökkenés helyett csak 1,9 lett volna, ha nem lesz ennyire olcsó a hajók üzemanyagául szolgáló bunkerolaj.
Arra is van magyarázat, hogy a lényegesen hosszabb út mégis hogy éri meg jobban: a teherhajózásban az elmúlt évtizedben bevezetett, hatékony hajózási technikák miatt. A slow steaming és a super slow steaming nevű megoldás a korábbi 25 csomós utazósebességet először húsz, majd 12 csomóra vette vissza, hogy a gazdaságosabb üzemanyag-felhasználással, illetve az optimálisan járatott dízelmotorokkal komoly mennyiségű pénzt spórolhassanak meg.
A teljes cikk itt olvasható.