Környezetbarát kávét árul a punk zenekar

A kilencvenes és a kétezres évek egyik legnépszerűbb pop punk zenekara, a Green Day teljesen új területen mutatkozik be: a frontember Billy Joe Armstrong és a basszusgitáros Mike Dirnt saját kávémárkát alapítottak.

A két kávérajongó zenész már egy évtizede hozatott be az USA-ba magának és családjának fair trade-kávét, amikor úgy döntöttek, inkább belevágnak az üzletbe maguk. Az Oakland Coffee-ra keresztelt márka különlegessége (azon kívül hogy fair trade), hogy környezetbarát, teljesen lebomló tasakban van kávé. Armstrong és Dirnt 2 millió dollárt fektettek ennek kifejlesztésébe. A lebomló tasak egyébként egy hasznos újítás, mivel a nem újrahasznosítható kávétasakok és kapszulák komoly környezeti terhelést jelentnek: az Oakland Coffee bemutatkozó sajtóközleményében 18 ezerre tette a világon egy perc alatt kidobott kávétasakok számát, írja az index.hu.

Ajánlott tartalom

AM: elindult a #vadateszem kampány

Új lendületet jelent a vadhús népszerűsítésében a #vadateszem kampány elindítása, amely az egészséges és változatos táplálkozásra is ráirányítja a figyelmet - mondta Felkai Beáta Olga élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkár pénteken Budapesten, a kezdeményezést beharangozó sajtótájékoztatón az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint.