Több intézkedéssel is lehetne motiválni az új autóvásárlásokat, ami által csökkenthető lenne egyebek között a légszennyezés is – mondta a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke csütörtökön az M1 aktuális csatornán.
Erdélyi Péter rámutatott, hogy a szmogriadó alatt kitiltott autókat – amelyek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód nullától négyesig terjed – egészen biztosan 2001. december 31. előtt gyártották, 15-20 évesek és négyszer-ötször több káros anyagot bocsátanak ki, mint az Euro 6-os besorolású járművek. Úgy vélte, az Európai Unióban forgalomba helyezett autók közül nem lehet megtiltani bármelyik megvételét, azonban az új, illetve fiatalabb autók felé terelhetnék a vásárlókat például az üzemeltetés során felmerülő költségekkel, valamint a környezet-besorolások erősebb figyelembevételével és az autók részletesebb ismeretével. Az új autók iránti kereslet még mindig alacsonyabb, mint a használt autóké, azonban az ügyvezető elnök reményei szerint a kettő lassan kiegyenlítődik, a következő években is szolidan emelkedik majd az új gépjármű-eladások száma és a piac visszaáll arra a szintre, amit a vásárlóerő, illetve az ország lakossága és gépjárműcseréje indokolna.