A Boeing-737-es típusú utasszállító repülőgép szárnyfesztávolságánál is szélesebb, több mint 40 méter szárnyfesztávolságú drónnal a közelmúltban hajtották végre az első teljes körű kísérleti repülést – közölte kedden Si Ven, a Kínai Tudományos Akadémia aerodinamikai kutatóközpontjának (CAAA) vezető mérnöke.

Még idén fogja tesztelni napenergiával működő óriás drónját Kína

A Boeing-737-es típusú utasszállító repülőgép szárnyfesztávolságánál is szélesebb, több mint 40 méter szárnyfesztávolságú drónnal a közelmúltban hajtották végre az első teljes körű kísérleti repülést – közölte kedden Si Ven, a Kínai Tudományos Akadémia aerodinamikai kutatóközpontjának (CAAA) vezető mérnöke.

A kínai drón a világ második legnagyobb, napenergiával működő drónja, csupán az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA modellje szárnyalja túl méreteiben – hangsúlyozta Si. A robotrepülőgép mind technológiáját, mind teljesítményét tekintve a világ legfejlettebb drónjai között van, képes hosszú ideig repülni extrém magasságokban, karbantartása könnyű és egyszerű – mondta a szakember, aki a részletekről csupán annyit közölt, hogy a drón képes 20-30 kilométer magasba felemelkedni és óránként 150-200 kilométeres sebességgel repülni. A pilóta nélküli légi járművet légi felderítésre, előrejelzésre, katasztrófa sújtotta térségek feltérképezésére, meteorológiai megfigyelésre és távközlésre fogják használni.

Ajánlott tartalom

Áramot termel és árnyékot ad: miért választják egyre többen a napelemes parkolótetőket?

Még közel sem olyan sok tetőn jelentek meg napelemek itthon, mint tőlünk nyugatabbra, de máris itt egy másik remek lehetőség. Napelem ugyanis máshová is kerülhet, mint családi házak vagy középületek tetejére.