Bár eldőlni látszik, hogy hidrogén helyett villamos energiával közlekedhetünk a jövőben, úgy tűnik, még az üzemanyag-celláról sem mondott le minden gyártó.
A technológia legfejlettebb alkalmazói a japánok, a Toyota és a Honda, de a Hyundai-nál is a 2000-es évek első fele óta folyik ilyen fejlesztés. És most mutattak egy működő autót is, amely állítólag akár gyártásba is kerülhet. A Next Generation FCEV nevű modell ránézésre csak egy újabb szabadidő-autó, de mivel manapság ez a kategória növekszik a leggyorsabb ütemben világszerte, nem meglepő, hogy a koreaiak ezt a formát választották. A magas építés egyik előnye, hogy bőven van hely a terjedelmes hajtásrendszernek, és nem feltétlen kell az utastér vagy a csomagtartó használhatóságát csorbítani, hogy minden szükséges alkatrész elférjen. Magáról az autóról egyelőre csak néhány adat érhető el. Azt például tudjuk, hogy a hajtást egy 163 lóerős, és 400 Nm csúcsnyomatékú villanymotor végzi, és egy tank hidrogénnel durván 580 km-t lehet majd megtenni az autóval. Nem mintha ez elég lenne rá, hogy csorbítatlan maradjon a jármű mobilitása, de megfelelő sűrűségű hidrogénkút-hálózat mellett ekkora hatótáv már a mindennapokban is könnyen élhető autót eredményezne. A teljes cikk itt olvasható.