Zusmarshausenben naponta több mint 4000 elektromos autót lehet majd feltölteni.

Napi 4000 elektromos autót tölt fel a legnagyobb töltőállomás

Zusmarshausenben naponta több mint 4000 elektromos autót lehet majd feltölteni.

Augsburg mellett, az A8-as autópálya közelében hozzák létre a világ legnagyobb napelemes töltőállomását, amelyet összesen 144 töltőoszloppal szerelnek fel. A projekt mögött két szakember, Reinhold Braun és Klaus Emler áll, akik a Sortimo nevű cég ügyvezetői. Az általuk megálmodott új innovációs park ötvözni fogja az elektromobilitással kapcsolatos infrastruktúrákat, a tartós regionális energiamenedzsmentet, s a digitális vásárlási és munkaélményt. Az új létesítmény várhatóan 2019 végétől fog működni. A Sortimo jelenleg több mint 1400 embert foglalkoztat. A vállalatot több mint 40 évvel ezelőtt alapították Zusmarshausenben és ma a gépjármű-felszerelések területén piacvezetőnek számít. A cég két fő piaca Európa és az Amerikai Egyesült Államok.

A tervezett töltőállomás 144 töltőoszlopát az eLoaded szállítja majd, a biztosított energiamennyiség naponta 240 000 kilowattóra lesz. Ezáltal optimista számítások alapján évente 29,5 millió liter hagyományos üzemanyag felhasználását és közel 60 000 tonna szén-dioxid kibocsátását lehet megtakarítani. A 144 töltőoszlopból 24 a gyorstöltő, amely 350 kilowattos. Ezek az elektromos autókat képesek 10 perc alatt teljesen feltölteni. Jelenleg ugyanakkor még nincs ezekkel kompatibilis modell a piacon, az első várhatóan a Porsche Taycan lesz. A maradék 120 töltő 50 kilowattos. A töltésekre általában akkor kerül majd sor, amikor sok energia érhető el a hálózatban. Erre azért van szükség, hogy a regionális és a megújuló energiát optimálisan lehessen felhasználni.

Önmagában egyébként a töltőoszlopok felszerelése nem nagy dolog, de azok bekötése az energiahálózatba már annál nagyobb feladat. Éppen ezért lesz szükség egy hatékony és átfogó energiamenedzsmentre. A felhasznált áram kizárólag regionális és megújuló energiaforrásokból érkezik, s ha túl sok lesz belőle a hálózatban, akkor el fogják tárolni. Az energiatárolónak ugyanakkor a cégek és a háztartások is átadhatják majd az áramfeleslegüket. Emellett a gyorstöltési folyamat során keletkező hőt is hasznosítják az innovációs park épületeiben. A két ügyvezető hangsúlyozta, hogy így a megújuló energiatermelés teljesen a régióban marad és tovább nőhet a régióban a megújuló energiák hatásfoka.

A rendszert az ügyfelek számára készített saját fejlesztésű alkalmazás teszi teljessé, amely többek között rendszámtábla-felismerő funkciót is kínálni fog, hogy így tudja az autósokat a megfelelő töltőoszlopokhoz irányítani. Ennek köszönhetően elkerülhető például, hogy egy nem kompatibilis jármű kerüljön egy gyorstöltőhöz. A töltési folyamatot is e szoftveren keresztül lehet elindítani és ráadásul a felhasználók a program segítségével hozzáférhetnek az innovációs park szolgáltatásaihoz. A két koncepció neve “Charge & Work” és “Charge & Carry”. Az utóbbi keretében bárki online vásárolhat kenyeret, tejet és tusfürdőt, s a termékeket a folyamat végéig meg is kapja zárt, illetve hűtött tárolódobozokban. A “Charge & Work” pedig az úton lévő üzletembereknek szól, akik a töltési időt egy konferenciabeszélgetés vagy egy meeting lebonyolítására akarják felhasználni. Az alkalmazáson keresztül különböző prezentációs és kommunikációs rendszerekkel felszerelt, valamint étkezési ajánlatokat is kínáló konferenciatermek bérelhetők ki. Aki pedig nem akar dolgozni ez idő alatt, az akár pihenhet vagy kikapcsolódhat.

 

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.