Így néz ki szétszedve egy elektromos autó

Az e-autókkal kapcsolatban sok kérdés tisztázatlan. Lehet őket vontatni? Mennyire veszélyes az akkumulátor? Mosható a motortér? Hűtik az akksit? Válaszolunk.

A tisztán elektromos autók terjedésének ütemét jelenleg még több dolog is erősen befolyásolja, többek között ugye a töltőhálózat, amelyről nem csak az ELMŰ-vel, hanem a MOL-lal is beszélgettünk a közelmúltban. Talán nem elsőként merül fel, de nagyon hangsúlyos a biztonságosság kérdése is, amelynek már edukációja egy elég összetett feladat, nem véletlen, hogy a Volkswagen idén ősszel rendezett is egy erre kihegyezett sajtótájékoztatót, amelyen mi is válaszokat kaptunk a kérdéseinkre. Egyúttal pedig arra is rájöttünk, hogy a felhasználókban valószínűleg még több kérdés él, kezdve azzal, hogy mondjuk hogyan lehet mosni egy elektromos autót, ami lássuk be, egy elég fontos kérdés egy autótulajdonos életében, de kevés helyen hallhattunk róla, írta a mobilarena.hu.

Mivel a Crash Fest elsősorban a biztonságra vonatkozó kérdéseket érintette, visszamentünk a Volkswagenhez (pontosabban a Porsche Hungáriához), ahol Kassa Tibor, a vállalat műszaki oktatója állt a rendelkezésünkre, és megválaszolta a leendő tulajdonosok fejében felmerülő kérdéseket is, például hogy lehet-e vontatni egy tisztán elektromos hajtású autót, vagy hogy a rekuperáció mely kerekeken át működik. Egyúttal meg is mutatta nekünk, hogy hogyan néz ki szétszedve egy e-gép (elektromos motor) vagy épp egy akkumulátor.

Ajánlott tartalom

Rekordszámú autót adott el a Volvo Cars az első negyedévben

A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8 milliárd svéd korona (230,86 milliárd forint) működési bevételre tett szert az idei első negyedévben, ami 8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest - derül ki a cég honlapjára szerdán feltöltött adatokból.