Jövőre az Innovációs és Technológiai Minisztérium is beszáll a Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny finanszírozásába, mivel szeretnék világméretűvé bővíteni a rendezvényt – mondta a tárca gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára az esemény szombati megnyitóján, Egerben.
György László hangsúlyozta: a Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny olyan kezdeményezés, amely különleges ösztönzést ad a műszaki érdeklődésű fiataloknak. Kiváló pedagógiai módszerként ezek a megmérettetések fiatalok tömegeinek érdeklődését keltik fel a természettudományok iránt – tette hozzá, megjegyezve: míg 2010-ben a felsőoktatásban tanulók 22 százaléka járt természettudományi és műszaki képzésre, addig arányuk mára elérte a 30 százalékot. A kormány ezt az arányt további tíz százalékkal szeretné növelni a következő években, hiszen e szakterületek vezérlik az innovációt – mondta az államtitkár. Közölte: ennek jegyében a következő három évben 8 milliárd forintot költ a kabinet arra, hogy “az egyetemek elefántcsont-tornyát összetörje és összekösse azokat az üzleti világgal, ahogyan ez a verseny is teszi”. Kifejtette: azok a gazdaságok és társadalmak fejlődnek a világban, amelyeket az innováció vezérel. “Többet már nem tudunk dolgozni, többen sem vagyunk, ezért okosabban kell dolgoznunk, az innováció pedig nem jelent mást, mint újat tanulni, újat csinálni, vagy valamit új módon megvalósítani” – fogalmazott. Andreas Ostermann von Roth, az Aventics operatív vezérigazgatója elmondta, immár tizenkettedik alkalommal mérik össze tudásukat a sűrített levegővel hajtott járművek építői Egerben: a versenyen 7 ország 23 egyeteméről verbuválódott 38 csapat mérnökhallgatói állnak rajthoz. Elmondta, a megmérettetés a résztvevőktől bátorságot, elkötelezettséget, kemény munkát és fegyelmet követel. Az egri Érsekkertben rendezett megmérettetésen a fiatalok idén is három versenyszámban állnak rajthoz: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik a legnagyobb távolságot képes megtenni a kijelölt pályán a kötelező minimális óránkénti 15 kilométeres átlagsebesség mellett. Az ügyességi futamon a versenyzők szlalompályán mutathatják meg pneumobiljuk irányíthatóságát, míg a gyorsulási szám után az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. Magyarországot tíz műszaki egyetem képviseli.
A szombat délután zárult versenyt az idén is magyar csapat nyerte: a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Műszakik AiR-115 Team nevű csapata szerezte meg az első helyet az Emerson-csoport által rendezett esemény zárónapján. A szervezők tájékoztatása szerint a csütörtöktől szombatig tartó eseményen a magyar, cseh, lengyel, lett, litván, román és szlovák csapatok pénteken mutatták be prezentációjukat a zsűrinek. A legélesebb küzdelmek szombaton voltak, miután reggel elrajtolt a távolsági futam, amelyet a Riga Technical University Riga Fresh csapata nyert. A hosszú távú futam után az ügyességi kategóriában álltak rajthoz a résztvevők: ezt a számot a BME Műszakik AiR-115 Team nyerte meg, akik végül az utolsó kategóriában, a gyorsulási versenyen is az élen végeztek. Teljesítményével ez a gárda hódította el idén a megmérettetés legrangosabb elismerésének számító Aventics Legjobb Pneumobilja díjat is – közölték a szervezők az MTI-vel.