A Tesla a hagyományok többségét félresöpörve álmodta meg az első platósa külsejét, amelyben a teherbírás mellett arra is komoly hangsúlyt fordítottak, hogy az egész autó ellenálló legyen a külső behatásokkal szemben.
Az új megközelítés része, hogy a megszokott alvázas módszer helyett a Tesla egy ultraszilárd kasztnit készített az autónak, ami önmagában elég strukturális merevséget nyújt ahhoz, hogy alvázként is szolgáljon, írta a teslasok.hu. Ennek hatására kalapáccsal csak nehezen horpasztható be az autó oldala, és elvileg egy 9mm-es kézi lőfegyver ellen is megvéd a karosszéria. Elon Musk, a gyártó vezére azt is elmondta, hogy a hidegen hengerelt rozsdamentes acél tehet arról is, hogy ennyire szögletes a pickup külseje. Az autók karosszériáját ugyanis ennél általában jóval gyengébb anyagokból készítik, amelyeket sokkal könnyebb formára préselni a gyárakban. A Cybertruck váza azonban nem munkálható meg ennyire könnyen, hiszen Muskék szerint az autó egyszerűen tönkretenné az autóipari présgépeket. Ennek okán pedig a Tesla nem költött dollárok millióit az új gépek kifejlesztésére, hanem beérte a futurisztikus, egyszerűen kivitelezhető szögletes formával. A Tesla által használt rozsdamentes acél ráadásul Musk űrtechnológiával foglalkozó cégénél, a SpaceX-nél is megjelenik, hiszen ugyanezt használják az érkező Starship rakéta külsején is, ahol rendkívül magas ellenállási képességeket várnak a különleges ötvözettől.
A megosztott felhasználás előnyévé válik majd, hogy ha a Cybertruck sikeres lesz, akkor a magas eladási számok hatására sokat faraghatnak le az acél gyártási költségeiből, ami a SpaceX számára is kedvez majd. Elon azt is elhintette a Twitteren, hogy a Cybertruck anyaghasználata és kialakítása megengedi, hogy kisebb átalakításokkal a Marson is használják az autót. Ebben is hasznára lehet a Tesla a SpaceX-nek, és vissza. Hát nem zseniális?