Tavaly 40 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása Magyarországon

Tavaly 1803 darab új elektromos autót értékesítettek a forgalmazók Magyarországon, ami rekord mértékű, 41 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest, a vásárlók nagy része magánszemély volt – közölte a Vezess.hu honlap szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint az importőröktől kapott információkból kiderült, hogy a hivatalosan cégnévre kötött szerződések mögött is gyakran egyautós vásárlások állnak. A korábbi évek gyakorlatához képest a vásárlás motivációja is megváltozott, ugyanis 2019-ben a vevőknek már nem a környezet védelme volt a legfontosabb, hanem a milliós állami és önkormányzati kedvezmények. A forgalmazók tapasztalatai szerint folyamatosan emelkedik a vásárlók között a vidéki lakosok száma, köszönhetően annak, hogy nőtt az elektromos autók hatótávolsága. Egyúttal azt is jelezték, hogy egyre többen családi autónak veszik meg a tisztán elektromos hajtású személygépkocsikat.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.