Akár jelentősen is drágulhat a töltés a Supercharger töltőállomásoknál szélsőséges időjárás mellett – derült ki a Tesla egyik belső e-mailjéből, amelyben arról írnak, hogy frissítik a Supercharger számlázását, és a töltőállomások mostantól a betöltött kWh-k mellett azt is felszámolják, amelyet a töltés alatt felhasználtunk.
Hogy ez mit is jelent pontosan? Tegyük fel, hogy egy 10%-ra merült, 100 kWh-s akkumulátorral szerelt Model S-sel beállunk egy töltőállomáshoz, írtja a teslasok.hu. Tökéletes esetben, a 90% visszanyeréséhez pontosan 90 kWh-t kellene az autóba töltenünk, ám már egyből a töltősnél fellépő veszteség gondoskodik arról, hogy ennél többet forduljon a Supercharger számlálója. Eközben, ha mondjuk épp a tél legdurvább időszakában állunk az oszlopnál, meglehet, hogy a külső hőmérséklet akár 30 fokkal hidegebb, mint amiben kényelmesen éreznénk magunk a kabinban. Ehhez fűtenünk kell, ami ekkora különbségnél nem kevés áramot fogyaszt. Ugyanez a helyzet például nyáron a klímával, vagy ha olyan fogyasztókat működtetünk, mint az ablaktörlő, az érintőkijelző, az ülésfűtés vagy a hangszórók. Töltés közben ezek a fogyasztók ugyanúgy az akkumulátorból nyerik az áramot, mint normális esetben, így a Supercharger töltőoszlopnak azt az energiát is pótolnia kell, amit töltés közben felhasználunk. Az új számlázással pedig a Tesla ezt a pótlást is felszámolná, vagyis az előbbi példában hozott 90 kWh-s töltés helyett akár 100-110 kWh-nyi áramért is fizethetünk, ha fűtött vagy hűtött az autó.
A Tesla hivatalos közleményében úgy írják, hogy akár 25 kWh-val is többet számlázhat így a Supercharger, mint korábban, ami a magyar árral számolva akár 1850 forintos különbséget is jelenthet. Az új számolási mód természetesen csak azokon a piacokon lép életbe, ahol kWh alapú számlázást alkalmaz a Tesla. Bizonyos régiókban ugyanis a gyártó nem számolhat fel összeget a betöltött áramért, így ott perc alapon számol el a Tesla, aminél nincs lehetőség a fogyasztók felhasználásából adódott többlet hozzáadására.