Emelkednek a Kia elektromos autó eladásai

A Kia tavaly több mint 500 ezer járművet értékesített Európában, ezzel immár 11 éve folyamatosan erősödik a kontinens piacán, elérve a 3,2 százalékos részesedést az Európai Unióban és az EFTA államaiban.

Magyarországon ennél is jobb, 5 százalékot meghaladó a piaci részesedése – tájékoztatta a Kia Motoros Hungary Kft. azt MTI-t kedden. Európában 2019-ben 502 845 gépkocsit értékesített a márka, 1,7 százalékkal haladva meg az előző évi teljesítményt. Magyarországon 7949 járművet helyeztek forgalomba tavaly, a növekedés 45,5 százalékos volt az előző évhez képest, ezzel a Kia a 8. helyre lépett a márkák erősorrendjében az új autók piacán. A növekedést a cég vezetése elsősorban a szélesedő modellpalettának, valamint a hibridek, plug-in hibridek és az elektromos autók választékának tulajdonítja. A márka időben lépett az alternatív hajtások fejlesztése területén – mutatnak rá -, ezzel időben elérte azokat a vásárlókat, akik számára fontos a környezet kímélése. A részben vagy egészen elektromos hajtásláncok iránti igény Európában 66 386 darabbal lendítette meg az eladásokat, 14,4 százalékkal többet adtak el ezekből a modellekből tavaly. A Kia Motors globálisan 2,77 millió autót értékesített 2019-ben, ez enyhe, 1,4 százalékos visszaesés. Ugyanakkor a profit és a bevétel nőtt – jelezte az MTI kérdésére a magyar képviselet PR vezetője. A márka legnagyobb piaca az Amerikai Egyesült Államok, ahol tavaly több mint 615 ezer gépkocsit adtak el. Kiemelkedő piac Korea is, több mint 520 ezer értékesített autóval.

 

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.