Ha ezeket a lépéseket betartja egyszerűbben jut napelmes rendszerhez.
Jelen cikkünkben erre a kérdésre adjuk meg a részletes választ, hogy segítsük a potenciális ügyfelek döntéshozatalát és felkészültségét a lebonyolítási procedúrával kapcsolatban.
MI IS AZ AZ ENGEDÉLYEZTETÉS?
Az engedélyeztetés az a folyamat, amely lehetővé teszi a szükséges adminisztráció elvégzésével a lakosság és KKV szektor által kialakított 50 kW-nál kisebb napelemes rendszerek által megtermelt áram hálózatra termelését. Fontos tudni, hogy hálózatra kapcsolt napelemes rendszert csak a hálózatot üzemeltető hálózati engedélyes társaság (E.ON, ELMŰ-ÉMÁSZ, Nemzeti Közművek) előzetes jóváhagyásával lehet kialakítani és üzemeltetni. Erre mindenképpen szükség van egy háztartási méretű napelemes rendszerek kialakítása esetén. Azzal is érdemes tisztában lenni, hogy az eljárás lefolytatása során az áramszolgáltatók nem ugyanazokat a dokumentumokat kérik. Vagyis bár a folyamat eredménye ugyanaz szolgáltatója válogatja milyen alapvető dokumentációra van szükség. Általánosságban a következő dokumentumokra van/lesz szükség engedélyeztetés esetén:
-fényképek villanyóráról és kismegszakítóról,
-POD szám, szerződés szám,
-nem hiteles tulajdoni lap és térképmásolat,
-tulajdonosi hozzájárulás,
-termelői nyilatkozat,
-meghatalmazás.
A dokumentumok megküldését követően egy műszaki ellenőrzés történik annak érdekében, hogy kiszűrhető legyen minden olyan tényező, ami az engedélyeztetési folyamat és a telepítés gátját jelentheti. Műszaki jóváhagyását követően beadásra kerül a hálózatra csatlakozási igény. Az igény elfogadását követően szolgáltató műszaki gazdasági tájékoztatót küld, majd ez alapján kerül beküldésre a csatlakozási dokumentáció. A csatlakozási dokumentáció a tervrajzot és a műszaki gazdasági tájékoztatót tartalmazza az egyéb dokumentumok mellett. A csatlakozási dokumentum elfogadásaként érkezik meg a jóváhagyás. A telepítés befejeztével az engedélyeztetés utolsó lépése, hogy a rendszer készre jelentésre kerül.