Alig néhány éve az autógyártók és az emberek többsége úgy tekintett a Teslára, mint egy csoda, ami csupán hét napig tart.
A németek nem vették vetélytársként a frissen érkezett amerikai villanyautó-gyártót, hiszen történelem híján úgy vélték, hogy a Tesla sosem lesz képes nagy példányszámban gyártani az autóit. A Model S-től is csak néhány tízezer darabra számítottak, a Model 3 érkezését ekkora mennyiségben pedig még csak nem is sejtették volna, írta a teslasok.hu. A Tesla így szépen, mondhatni talán, hogy zavartalanul igyekezett beindítani az igazi tömeggyártást, mivel életerős vetélytársat jóideig egyik modellje sem kapott. Most, a Model S, X és a Model 3 felpörgetése után a Tesla jelenti, hogy köszöni szépen, jól van, és végre legördült a gyártósorokról az egymilliomodik villanyautójuk, amely egy Model Y lett. Ezzel a Tesla lett az első autógyártó, amely már elkészült az egymilliomodik elektromos autójával. Ehhez a második legközelebb a kínai BYD áll, közel ugyanennyi konnektoros modellel, ám a Tesla csak tisztán elektromos hajtású autókkal érte el ezt a számot, míg az ázsiai gyártó esetében sokat nyomnak a latba a plug-in hibrid modellek is. Arra pedig, hogy bármely hagyományos európai vagy amerikai gyártó bejelentse, hogy egymillió felett járnak a legyártott elektromos autók számával, bizonyára még éveket kell várnunk. Az igen népszerű Nissan Leafből például még csak félmilliót sem adtak el globálisan. A Tesla ezek után csak tovább emeli majd a lécet, hiszen csak most kezd igazán beindulni a gyártás a kínai Gigafactory-ben, illetve az Egyesült Államokban lévő gyártósorokon is folyamatosan nő az ütem. A jelenlegi tervek alapján 2020 végére a Tesla globálisan elérheti az évi 650 ezres gyártási kapacitást, amivel hamar elérik majd a kétmilliós mérföldkövet is.