Az elektromos járművek sorát gazdagíthatja az az átalakítási megoldás, amelynek révén öreg Transporterek újulhatnak meg, válhatnak elektromos meghajtású szállítóeszközzé.
Napi használatra készítenék fel a tehergépkocsikat, vagyis az újfajta működésű, immáron elektromos Transporterrel, nem csak a gumikat lehet majd égetni, hanem az átalakított idős szállítóautó, – a tervek szerint – egyetlen feltöltéssel 400 kilométert is képes lesz megtenni. Érdemes visszatekinteni a 70-es évekre, amikor a Volkswagen már gyártott elektromos Transportereket, ám az 50 évvel ezelőtti időszak technikai vívmányai a jelenlegi megoldásokat meg sem közelítették. Az akkori előállítási feltételek egészen másfajta lehetőségeket nyújtottak a konstruktőröknek, mint az a mai mérnökök rendelkezésére áll az átalakítás során. Szakmai körökben nem ismerik el ezentúl sem veteránnak az elektromos hajtásúvá fejlesztett „leszerelt autókat”, de azt senki sem vitatja, hogy a nyugdíjas kocsikon végrehajtott változtatások meglepő és nagyon érdekes kreációkat eredményeznek.
Szemléletes példa erre, az 1969-es VW T2-es Tesla hajtású modell. Ennél a járműnél egy Tesla S-ből származó motor hajtja a hátsó kereket és egy Modell X-ből „kölcsönözték” a 100 kWh-s akksicsomagját. A múltbeli tanktöltő nyílásnál lehet csatlakoztatni a töltőt. A prototípus gazdája a jármű megépítettésével nem csupán a technikai bravúrt akarta megmutatni az autós közvéleménynek, hanem eltökélt szándéka volt, hogy a Transportert annak rendje-módja szerint naponta áruszállításra használja.
A kép illusztráció.