Egyáltalán nem okoz meglepetést, ha egy autónál különbségeket találunk az Európában és az Egyesült Államokban forgalmazott változatok között.
Ha más nem, az egymástól különböző előírások miatt már szinte biztos, hogy nem egyeznek majd az itteni autók, mint a tengerentúliak, ám a Teslánál leleplezett töltési teljesítménybeli különbségre senki sem számított. Több európai tulajdonos is arra panaszkodott az InsideEVs szaklapnak, hogy valami nem stimmel, hiszen a hirdetett 150 kW-os töltési teljesítmény helyett legfeljebb 120 kW-tal töltenek a gyártó saját hálózatáról, a Superchargerről. Fellelhető minta nélkül érkeznek a bejelentések, hiszen lehet szó akár egy 2018-as Model S-ről, ’19-es Model 3 Performance-ról vagy idei Model X-ről, mindhárom Teslánál volt, aki a lassabb töltéssel szenved. Országokra szintén nem tudnánk szűkíteni a problémát, hisz gyakorlatilag Nyugat-Európa minden részéről érkeztek panaszok a töltésre, írta a teslasok.hu.
Egy Model S esetében a tulaj elmondta, hogy korábban érezhetően gyorsabban töltött a Teslája, hiszen egy megálló a Superchargernél általánan 15-20 percet vett igénybe, míg mostanában inkább 35 és 45 perc között van az az idő, amíg a töltőnél várakozik. A maximum 120 kW-os töltési csúcs mellett ugyanis arra is panaszkodnak a tulajok, hogy a rendszer hamarabb is kezdi visszaejteni a töltés teljesítményét, ami miatt még lassabban gyarapodnak a százalékok a Tesla kijelzőjén.
Más tulajdonosok leírták, hogy tapasztalataik szerint mindegy, hogy ők az egyetlenek, akik a töltőállomáson állnak, vagy zsúfoltabb a Supercharger, az autójuk semmiképp sem fog 120 kW-nál nagyobb teljesítménnyel tölteni. Lehet a hőmérséklet 25ºC vagy 32ºC, ez sem befolyásoló tényező. Ha egy Tesla egyszer 120 kW alá szorul, az a tapasztalatok alapján ott is marad. Kíváncsian várjuk, hogy a Tesla reagál-e az InsideEVs szakoldal megkeresésére a problémával kapcsolatban, ám számíthatunk rá, hogy az amerikai autógyártó ezúttal sem válaszol a médiának.