Nem csak autók innovációira, hanem az autógyártásra is komolyan ráfeküdt a Tesla az elmúlt néhány évben.

Videón, hogyan készülnek a kínai Teslák

Nem csak autók innovációira, hanem az autógyártásra is komolyan ráfeküdt a Tesla az elmúlt néhány évben.

A márkánál a „gépeket építő gépként” emlegetik az autógyárakat, amelyeket új irányból közelít meg a Tesla. Az amerikai villanyautós cég ugyanis rohan az automatizáció felé, olyannyira, hogy néhány lépés múlva már emberi munkások nélkül képzelik el a gyártósorok javát. Azt, hogy pontosan hol tart most a Tesla, csak a márkán belül tudhatják, de ami biztos, hogy már megkezdték az első lépéseket a kitűzött cél felé. Musk szerint az önálló gyáruk semmihez sem lesz fogható, és inkább egy „földönkívüli csatahajóra” emlékeztet majd, mintsem egy hagyományos autógyárra, írta a teslasok.hu.

A Tesla olykor betekintést enged a gyártási folyamataiba, és ha a titkokat nem is tudhatjuk meg, azt látjuk, hogy nagy körvonalakban hogyan is készülnek a szeretett amerikai villanyautók. Igaz, a legfrissebb videót nem az Egyesült Államokban, hanem mind közül a legújabb, és így egyben legelőremutatóbb gyárban, a sanghaji Gigafactory-ben forgatták.

Ahogyan az látszik, a gyártási folyamatot még nem kizárólag csak robotok végzik, ami nem is meglepő, hiszen ehhez még rengeteget kell fejleszteni a gyárakon, amellett, hogy az autók megtervezésében is változtatásokra lesz szükség. Musk korábban verziószámokban írta le, hogy hogyan jutnak el a célig. A Model 3 gyártósora egy 0.5-ös verzió volt, és csak a 3-as verziónál számíthatunk rá, hogy igazán egyedivé válik a Tesla gyára. Ekkor ugyanis Musk elmondása szerint már annyira felgyorsul majd a gyártás, hogy emberi erőforrásra nem is lesz szükség, hiszen az csak lassítaná a termelést. A munkások egyedül a gépek beüzemelésében, javításában és fejlesztésében vesznek majd részt.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.