Németország a második helyen az elektromosautó-eladásban a világon

Németország tavaly megelőzte az Egyesült Államokat az elektromos és a plugin hibrid autók eladása terén és a második helyre jött fel Kína után.

A baden-württembergi napenergia és hidrogén kutató központ (ZSW) által kedden nyilvánosságra hozott tanulmány szerint 395 ezer ilyen új autót regisztráltak Németországban, ami 264 százalékkal több a 2019. évinél. Tavaly a harmadik helyre csúszott vissza az előző évi másodikról az Egyesült Államok, ahol 2020-ban 322 ezer új elektromos és a plugin hibrid autót adtak el. Tavaly egyetlen más ország sem lépte át a 200 ezres eladási határt, így például Franciaországban 195 ezer, Nagy-Britanniában 175 ezer, Norvégiában pedig 108 ezer ilyen új járművet értékesítettek. Az elektromos és a plugin hibrid autók messze legnagyobb piaca tavaly is Kína volt 1 millió 250 ezer új autó eladásával, ami mintegy harmada a világon értékesített 3 millió 180 ezernek.

Tavaly a kínai piac ugyanakkor csak 3 százalékkal bővült, míg a globális 38 százalékkal nőtt – jegyezte meg a ZSW. A Volkswagen és a BMW tavaly a világ öt legnagyobb elektromosautó-gyártói között volt. A Volkswagen 422 ezer autóval a második, a BMW 193 ezer autóval pedig a negyedik lett a listán, amelyet a Tesla vezet csaknem 500 ezer elektromos autó előállításával. A múlt év végén 10 millió 900 ezer elektromos és plugin hibrid autó közlekedett a világon, ennek mintegy a fele, 5 millió Kínában, 1 millió 770 ezer az Egyesült Államokban és 569 ezer Németországban.

Ajánlott tartalom

Júliusban is dübörgött az elektromos autók forgalomba helyezése

Több mint 80 ezer tisztán elektromos személyautó kapott már zöld rendszámot Magyarországon.