Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford

Szilárdtest-akkumulátort gyártó technológiai start-up vállalatba invesztált a BMW és a Ford a Volta Energy Technologies befektetési alappal együtt – jelentette be hétfőn Peter Lamp, a BMW akkumulátor üzletágának a vezetője.

A három társaság összesen 130 millió dollárt invesztált a Solid Power vállalatba a gyártási kapacitás kiépítésének a finanszírozására. A Solid Power nem hozta nyilvánosságra a cégnek a befektetési összeggel elért piaci tőkeértékét. Doug Campbell, a cég alapító-vezérigazgatója azonban hangsúlyozta, hogy “a BMW és a Ford a befektetéssel vezető pozícióra tett szert az elektromos mobilitási piacon folyó versenyben”. A szilárdtest-akkumulátorokat tekinti a járműipar a jövő letéteményesének az elektromos mobilitásban. Az ilyen akkumulátorok semmilyen folyadékot nem tartalmaznak, ellentétben a manapság az elektromos járművek hajtására elterjedt lítium-ion akkumulátorokkal, hanem szilárdtest elektródákkal rendelkeznek.

A nagyobb energiatárolási kapacitás mellett az alacsonyabb gyúlékonyság is a technológia előnyei közé tartozik. A Solid Power állítása szerint a szilárdtest akkumulátorok a hagyományos akkumulátorok energiatárolási kapacitásának a másfélszeresével rendelkeznek. A technológia azonban egyelőre túl drága a kereskedelmi alkalmazáshoz és még viszonylag kevés tapasztalat áll róla rendelkezésre.
A Solid Power vállalatot a Coloradoi Egyetem alapította 2012-ben Boulderben. A cég már 2016 óta folytat együttműködést a BMW autógyárral. A BMW az év végéig ötre tervezi emelni elektromos autó modelljeinek a számát.

A Volskwagen is kialakította a saját együttműködését egy szilárdtest-akkumulátor technológiai start-up vállalattal. A QuantumScape 2024-re tervezi piacéretté tenni saját termékét. A cég tavaly vitte tőzsdére a részvényét. A Solid Power esetleges tőzsdei bevezetéséről a vezérigazgató, Campbell nem nyilatkozott.

Ajánlott tartalom

Több hibrid autót helyeztek forgalomba Németországban, mint tavaly ilyenkor

Közel ötödével nőtt áprilisban az újonnan forgalomba helyezett autók száma Németországban az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az akkumulátoros elektromos autók forgalomba helyezése nem növekedett, a dízeleké viszont meghaladta az átlagot a gépjárműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) hétfői jelentése alapján. A járműkategóriák között továbbra is a SUV-kivitel részaránya a legmagasabb.