Az 1 MW-os, napenergiával működő töltők 514 kilométerre (320 mérföldre) elegendő töltést biztosítanak a 8-as osztályba tartozó, 80 000 fontos kamionok számára 30 perc alatt.
A WattEV 5 millió dolláros támogatásban részesült egy 12 elektromos kamion fogadására alkalmas, 4 MW-os töltőállomás létesítésére, a kaliforniai Bakersfieldben, amelyet helyszíni szolár+tárolás létesítmény támogat majd. A támogatást Kalifornia állam energiaügyekkel foglalkozó bizottsága (California Energy Commission, CEC) nyújtotta, és ez lesz az állam legelső, napenergiával működő kamion töltőállomása, amelyet az elektromos árammal működő nehéz tehergépjárműveknek szántak. A létesítményt 5 MW-os helyszíni szolár+ újrahasznosított energiatárolás fogja segíteni. Mivel a helyszín lehetőséget nyújt 40 töltőállomásig való bővítésre, 25 MW-ra fogják bővíteni a szolár+tárolást a körülbelül 4,5 hektár (110 acre) területű helyszínen, összesen 40 MW töltési kapacitással.
A helyszínen lesznek kisebb, közepes és nagy teljesítményű töltők 250 kW, 350 kW és 1 MW kapacitással. Az 1 MW-os töltők 514 kilométerre (320 mérföldre) elegendő töltéssel töltik fel a 8-as osztályba tartozó, 80 000 fontos kamionokat 30 perc alatt. Hardverre vagy kialakításra vonatkozó részleteket nem tettek közzé a szolár vagy az energiatárolási eszközökre vonatkozóan. A WattEV partnerei a projektben a San Joaquin Valley Air Pollution Control District, a Közép-Kaliforniai Asztmások Együttműködése, a Greenlots, a Power Electronics és még sokan mások írta az mnnsz.hu.
A WattEV közlése szerint a Bakersfield-i projekt mellett hasonló projektekkel tart a tervezés szakaszánál, ezek helyszíne a dél-kaliforniai San Bernardino és Gardena lesznek. Mindkét kamion töltőállomás Los Angeles kikötőjét és Long Beach kikötőjét, valamint a kikötőkön keresztül beérkező árukkal ellátott raktárak ellátását fogja szolgálni. A WattEV mostanáig 6 millió USD magántőkét gyűjtött össze „magvető finanszírozással”, ennek élén a Canon Equity áll a projektek működőképességének és további bővítésének biztosítása érdekében. A WattEV azt jelezte, hogy októberben kezdik meg a munkálatokat Bakersfield-ben. Az első építési szakasz várhatóan 10 millió USD-nél többet fog felemészteni, és az építés várhatóan két évet vesz majd igénybe. A vállalat céljának, a 40 töltőállomásnak az elérése 30 millió dollárnál többe kerül.
A cég azt közölte, hogy reményeik szerint 2030-ra 12 000 kamiont lesznek képesek kezelni 1 GW töltési kapacitással. Nemrégiben írtak alá megállapodást a Volvo-val hat darab VNR Elektromos, 8-as osztályba sorolt kamionról. A VNR-t egy 264-kWh-os lítium-ionos akkumulátorral szerelték fel, amely 70 percen belül 80%-os töltöttséget képes elérni. Üzemi tartománya 241,35 kilométer (150 mérföld).
A cég beszerzésösztönzési bizonylatokat is igényelt a Kaliforniai Levegő Erőforrások Bizottságtól (California Air Resources Board) annak hibrid és nulla kibocsátású tehergépjármű és busz ösztönzési projektje keretében. A WattEV további 24 bizonylatért folyamodott, hogy 2022 végéig elérje a 30 egységet. Rendelést adott le 50 darab Tesla Semis kamionra is.
A WattEV aláírta az első elektromos kamionra szóló szállítási szerződését is a TTSI-vel, 16 kamionra vonatkozóan, amelyek a kikötőkből fognak árukat szállítani regionális rendeltetési céljukhoz. A TTSI A WattEV kamionjait, töltési infrastruktúráját és elektromos jármű kezelési szolgáltatásait fogja használni. Az egyik kérdés az, hogy miként fogják felhasználni a szolár plusz tárolás mikrohálózat létesítményt. Nagy valószínűséggel feltételezhetjük, hogy a létesítményt az energiaköltségek csökkentésére használják majd, ugyanakkor fontossági sorrendet alkalmaznak az igény szerinti töltés kezelésénél. Az újrahasznosított akkumulátorok mennyisége és forrása még nem ismert. Végső soron az akkumulátorok származhatnak használt elektromos járművekből, ami körkörös gazdaságot jelent az akkumulátorok szempontjából.
Amikor a WattEV által kifejlesztett szoftverrel kombinálják ezeket, hogy eleget tegyenek a szállítmányozó cégre vonatkozó fenntarthatósági követelményeknek, akkor egyre nagyobb mennyiségű kibocsátásmentes (különösen napenergiával megtermelt) elektromos áram láthatja el közvetlenül a tehergépjárműveket. Ha megnézzük azokat a hatalmas volumeneket, amelyekkel a kaliforniai elektromos hálózatot bővíteni szükséges a magasabb terhelés elbírásához, ezeket a költségeket rendszerint a szolár fejlesztők kénytelenek viselni; ennek fényében szerencsés lehet a szolár + tárolás létesítmény választása a távvezetékek fejlesztési költségeinek minimalizálása érdekében.