Az utasszállító repülőgépek talán soha nem lesznek olyan szinten környezetbarátok, mint más járművek, de számos légitársaság próbálja megtalálni a széndioxid-kibocsátás csökkentésének módját.
Néhány légitársaság, mint például az Air New Zealand, már teszteli az alternatív üzemanyagokat.
A Southwest Airlines, azonban úgy döntött, hogy gépeiket kívülről-belülről „bezöldítik”. Nem, a gép nem készült újrahasznosított anyagokból, és nem bioüzemanyaggal működik. Ehelyett a Southwest az egyik Boeing 737-700-át „zöld repülőgéppé” keresztelte abban a reményben, hogy nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a cég üzemanyagköltségeit is csökkentheti, akár 10 millió dollárral egy évben.
Ez a „zöld repülőgép” egy sor ökológiai termékkel van felszerelve: ilyenek a szőnyegek, melyek 100 százalékban újrahasznosíthatóak, az üléseket kézzel készített bőr borítja, és minden egyes ülés alatt újratervezett mentőmellény tasak található, amely kisebb, könnyebb és tartósabb.
Ezek az ökofunkciók hozzájárulnak a súlycsökkentéshez, ülésenként 2 kilogrammal csökkentve a gép tömegét. Egy szkeptikusnak, ez nem hangzik valami soknak, de szorozzuk meg a férőhelyek számával és keressünk jobb, biztosabb alternatívát a nagy teher enyhítésére, mely eredményeként jelentős üzemanyag-megtakarítást és csökkentett károsanyag-kibocsátást könyvelhetünk el.
A Southwest Airlines a hatékonyságot a Chicago-Midway és a Boston-Logan útvonalon teszteli. Mit gondolsz? Ez valóban zöld, vagy csak szépítés?