A KLM is teszteli a bioüzemanyagokat

Jelöld be a naptáradban november 23.-át! Ez lesz az a nap, amikor az első, bioüzemanyaggal működő repülőgép utasokkal a fedélzetén próbarepülésre indul.

A holland KLM légitársaság bejelentette, hogy a Boeing 747 50 %-ban bio kerozin és 50 %-ban hagyományos repülőgép-üzemanyaggal fog a levegőbe emelkedni.

Más tesztelésektől eltérően, ahol számos különböző nyersanyag felhasználásával jön létre a bioüzemanyag (ez leggyakrabban a jatropha, különböző algák és camelina keveréke), ebben az esetben kizárólag camelinát használnak.

Vizsgálati eredmények arra vezettek, hogy a camelina-alapú repülőgép-üzemanyag széndioxid-kibocsátás akár 84 %-kal alacsonyabb lehet, mint a kőolaj-alapú tüzelőanyagok esetében. Az elmúlt tizenkét hónapban a Continental és a JAL is tesztelte a bioüzemanyagot, és sokkal hatékonyabbnak találták, mint a hagyományos üzemanyagot.

A KLM elnök-vezérigazgatója, Peter Hartman azt mondta: „Ez egy fontos lépés a fenntartható repülés felé vezető úton. A cég partnereit is az alternatív üzemanyagok gyártására akarja ösztönözni. Ennek során figyelembe kell venni az összes érdekelt fél álláspontját: az üzleti világét, a kormányzatét és a társadalomét is.”

Ajánlott tartalom

A felelős macskatartás kulcsfontosságú az Év Emlősének fennmaradásához

Számos magyar macskatartó ismeri, ennek ellenére mégsem gyakorolja a felelős macskatartás elveit, további veszélybe sodorva ezzel a fokozottan védett vadmacskákat – derült ki a MATE Vadgazdálkodási és Természetvédelmi Intézet, az ELTE Etológia Tanszék és a Budakeszi Vadaspark egyedülálló közös kutatásából, amely a rangos Biological Conservation szaklapban jelent meg.