A KLM is teszteli a bioüzemanyagokat

Jelöld be a naptáradban november 23.-át! Ez lesz az a nap, amikor az első, bioüzemanyaggal működő repülőgép utasokkal a fedélzetén próbarepülésre indul.

A holland KLM légitársaság bejelentette, hogy a Boeing 747 50 %-ban bio kerozin és 50 %-ban hagyományos repülőgép-üzemanyaggal fog a levegőbe emelkedni.

Más tesztelésektől eltérően, ahol számos különböző nyersanyag felhasználásával jön létre a bioüzemanyag (ez leggyakrabban a jatropha, különböző algák és camelina keveréke), ebben az esetben kizárólag camelinát használnak.

Vizsgálati eredmények arra vezettek, hogy a camelina-alapú repülőgép-üzemanyag széndioxid-kibocsátás akár 84 %-kal alacsonyabb lehet, mint a kőolaj-alapú tüzelőanyagok esetében. Az elmúlt tizenkét hónapban a Continental és a JAL is tesztelte a bioüzemanyagot, és sokkal hatékonyabbnak találták, mint a hagyományos üzemanyagot.

A KLM elnök-vezérigazgatója, Peter Hartman azt mondta: „Ez egy fontos lépés a fenntartható repülés felé vezető úton. A cég partnereit is az alternatív üzemanyagok gyártására akarja ösztönözni. Ennek során figyelembe kell venni az összes érdekelt fél álláspontját: az üzleti világét, a kormányzatét és a társadalomét is.”

Ajánlott tartalom

AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat

Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú fenntarthatóságához alapjaiban járulnak hozzá a hazai, kiváló minőségű vetőmagok és szaporítóanyagok - mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára csütörtökön Szarvason, az I. Országos Vetőmag-gazdálkodási Konferencia megnyitóján a tárca közleménye szerint.