A Toyota 30 akkumulátoros elektromos autót mutat be 2030-ig

A Toyota 30 akkumulátoros elektromos autót mutat be 2030-ig, ezzel teljessé teszi az Európában már most 60 százalékban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő vállalat globális akkumulátoros elektromos autó kínálatát – közölte a cég az MTI-vel.

A legnagyobb japán autógyártó globális akkumulátoros elektromos autóeladásai ugyanezen időszakig évi 3,5 millióra emelkednek. A tájékoztatás szerint Akio Toyoda, a Toyota elnöke a számos újdonságot jelentett be a vállalat karbonsemlegességi stratégiájával kapcsolatban. A tervek szerint a cég 2035-ig a gyárakban is eléri a karbonsemlegességet. Elmondta: nem csupán a jelenlegi modelljeiket kínálják majd akkumulátoros elektromos hajtáslánccal, hanem egyedi, reálisan árazott tömeggyártású modelleket terveznek. A Toyota márka több mint 100 belső égésű, hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos, valamint üzemanyagcellás modellt forgalmaz több mint 170 országban és régióban. A Lexus márka több mint 30 belső égésű, hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos járművel rendelkezik több mint 90 országban és régióban. Ezt szeretnék tovább bővíteni – mondta.

Ismertette, hogy a Toyota már hosszú évek óta házon belül kutatja, fejleszti és gyártja az akkumulátorait. Az elmúlt 26 évben csaknem ezermilliárd jent fektettek be, és több mint 19 millió akkumulátort gyártottak. Közlése szerint a szeptemberben bejelentett 1,5 billió jenes akkumulátor-beruházást 2 billió jenre növelik azzal a céllal, hogy még fejlettebb, még jobb minőségű és mégis megfizethető akkumulátorokat tegyenek elérhetővé. A Toyota prémium márkája, a Lexus 2030-ra Európában, Észak-Amerikában és Kínában 100 százalékban akkumulátoros elektromos autókat értékesít majd, összesen egymillió járművet globálisan. 2035-re a márka teljes kínálata akkumulátoros elektromos járművekből fog állni – közölték.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.