Mit kell tudni az elektromos autók alkatrészeiről?

Az akkumulátor képessége egy elektromos autóban elektromos energiát tároló keretként, azonnali áramlású villamos energiaként (DC) működik. Ha a szabályozó jelet kap, az akkumulátor egyenáramú elektromos energiát küld az inverterbe, hogy aztán a motor meghajtására használhassa. A felhasznált akkumulátor egy olyan akkumulátor, amely úgy van megszervezve, hogy egy úgynevezett lábon álló akkumulátor csomagot alakítson ki.

Mit kell tudni az elektromos autók alkatrészeiről?

Az akkumulátor képessége egy elektromos autóban elektromos energiát tároló keretként, azonnali áramlású villamos energiaként (DC) működik. Ha a szabályozó jelet kap, az akkumulátor egyenáramú elektromos energiát küld az inverterbe, hogy aztán a motor meghajtására használhassa. A felhasznált akkumulátor egy olyan akkumulátor, amely úgy van megszervezve, hogy egy úgynevezett lábon álló akkumulátor csomagot alakítson ki.

A kép forrása: autodoc.hu
  • A szabályozó [C] felveszi és kezeli az elektromos energiát az akkumulátorokból [A] és az invertereknél [B].
  • A szabályozó beállításával az inverter egy bizonyos mennyiségű elektromos energiát küld a motornak (amit a pedálra gyakorolt erősség jelez).
  • Elektromos motor [D] az elektromos energiát mechanikai energiává alakítja át (forgócsap).
  • A motor rotorjának forgáspontja elfordítja a sebességváltót, így a kerekek elfordulnak, és utána az autó mozog.

 

Motor

Egy elektromos autó motorja szükséges alkatrész. Ha a motor elromlik, az elektromos autó tulajdonosa elmehet egy társult elektromos autóalkatrészeket gyártó céghez, ahol vagy megjavíttatja a motort, vagy vásárolhat egy teljesen újat. Az elektromos autó motorja ugyanolyan teljesítményt nyújt, mint egy nagyon gázüzemű autó motorja.

Reduktor

A minimalizátor egyfajta sebességváltó, mivel arra szolgál, hogy a motor teljesítményét valóban továbbítsa a kerékre.  Mégis, a rendkívüli nevet viseli – reduktor – egy magyarázat miatt: a motor fordulatszáma sokkal magasabb, mint a gázüzemű motor, így bár a sebességváltók a vezetési helyzetnek megfelelően változtatják a motor fordulatszámát, a minimalizátornak folyamatosan a megfelelő szintre kell csökkentenie a fordulatszámot. A csökkentett fordulatszámmal az EV hajtáslánc ki tudja használni a későbbi nagyobb erőt.

Akkumulátor

Az akkumulátor az elektromos jármű szíve. A rossz vezetés és karbantartás csökkentheti az akkumulátor élettartamát, sőt akár meg is ölheti azt. Ez komoly probléma, mivel az akkumulátor javítása vagy cseréje nagyon drága lehet.

Gyorsabb töltés

Az intelligens töltők lehetővé teszik a maximális töltési teljesítmény védett felhasználását. Ezáltal a töltés sokkal gyorsabbá válik a hagyományos hálózati tartozékok használatához képest.

Inverter

Az inverter az akkumulátorból származó egyenáramot váltakozó árammá alakítja, amely aztán a motor fordulatszámának szabályozására szolgál. Az eszköz felelős a sebességnövelés és a lassítás végrehajtásáért, ezért döntő szerepet játszik az elektromos jármű vezethetőségének javításában.

Járművezérlő egység

A VCU-t, mint a járművön belüli összes elektromos teljesítményvezérlő keret legfelső vezérlőegységét, az EPCU fő részének tekintik. Ez felügyeli a jármű gyakorlatilag valamennyi teljesítményvezérlő műszerét, beleértve a motorvezérlést, a regeneratív lassítás vezérlését, a klímaberendezés fedélzeti töltését és az elektronikus keretek működtetését.

Termikus hűtőrendszer

A termikus hűtőrendszer a hőmérséklet ellenőrzésére és szabályozására szolgál. Ellenőrzi a motor, a motor és más elektronikus alkatrészek hőmérsékletét.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.