A BMW-nél a szalonok is zöldek

Környezetbarát motor az autókban, zöld gépsorok a gyárakban – de mi lesz a fényesen kivilágított, légkondicionált, energiapazarló kereskedésekkel?

 Úgy tűnik, hamarosan a szalonokban is tetőzik a környezetkímélő szemlélet. Az autógyártók felfedezték már az alternatív hajtásmódokat, a tiszta gyártási folyamatokat, most pedig a márkakereskedések energiafogyasztására koncentrálnak. A BMW már több országban is szorgalmazza, hogy szalonjai és márkaszervizei zöldebbé váljanak. Egy észak-amerikai kereskedés például mozgásérzékelőket szereltetett be minden helyiségbe, így a használaton kívüli irodákban nem ég feleslegesen a villany. A garázskapuk is gyorsabban mozogjanak, így rövidebb ideig fűtik (illetve nyáron hűtik) az utcát. A „minden csepp számít” szlogent teljesen komolyan véve pedig vízmentes egységekre cserélték a hagyományos pisszoárokat; az öblítésenkénti néhány literből egy év alatt közel 180 köbméternyi vizet takarítanak meg. A New York-i Habberstad BMW szalon ezekkel az apró fogásokkal havonta tízezer dollárt spórol meg, azaz tízhavonta elajándékozhatna vevőinek egy 750i ActiveHybrid luxuslimuzint.

bmw
Míg az amerikai szalon az épület tetejét fehérre mázolva csökkentette a klímaberendezés terhelését, Dél-Koreában éppen a napsugárzást fogták munkára: a napelem-rendszer a márkakereskedés légkondicionálásának 90 százalékához elegendő energiát termel, évente 6 tonna CO2-től kímélve meg a légkört. A dél-afrikai Pretoriában bambuszpadlók, ólommentes festékek és egy szennyvíz-tisztító berendezés csökkentik egyharmadára a BMW Club Motors energiafogyasztását. A nagy-britanniai importőr egy helyi zöldház-szakértő intézménnyel közösen előadás-sorozatot indított útjára, hogy tájékoztassa a hálózat tagjait a lehetőségekről. A fűtés, elektromosság, üzemeltetés és szellőztetés/légkondicionálás területén vázolt megoldások egy részét három márkakereskedés máris bevezette. Egyikük kis fogyasztású fényforrásokkal, légszivattyús fűtéssel, esővíz-hasznosítással és az ivóvíz reciklálásával évi 25 millió forintnak megfelelő összeggel csökkentette villanyszámláját, illetve húszmillióval a vízfogyasztását – a fenti példánál maradva, ez két darab M5-ös helyi árának megfelelő összeg.

 
A legújabb és legmodernebb angliai BMW-szalont már eleve szélturbinával, fotocellákkal és LED-es világítással, valamint az autómosó szervizben elhasznált víz csaknem kétharmados arányú újrahasznosítását lehetővé tévő vízkörrel tervezték, a megtakarítások havi szinten elérhetik a tizenötezer fontot (kb. 4,5 millió Ft). Így aztán anyagilag is viszonylag gyorsan megtérülnek ezek a beruházások, nem mellesleg pedig segítenek a márkának tovább őrizni azt az egyre értékesebb elismerést, amelyet hat éve nem enged ki a kezéből: a világ leginkább fenntartható működésű autógyártója címet.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.