A BMW 530 millió eurót ruház be egy teljesen új konstrukciójú elektromobil kifejlesztésébe és gyártásába, a projekt ezer új munkahely teremtését jelenti.
A német járműipari cégek meglehetősen lemaradtak a japán és francia vetélytársak mögött a villanyautók tervezése és gyártása területn. Ezt a lemaradást akarja egy hatalmas ugrással behozni a müncheni autókonszern. A riválisokkal ellentétben, akik többnyire egy meglévő modelljükbe építenek villanymotort és akkumulátorokat, a BMW konstruktőrei teljesen új autóban gondolkodnak. Az egyelőre Megacity Vehicle névre keresztelt majdani gépkocsinak nemcsak az erőforrása, de a karosszériája sem emlékeztet korábbi BMW-modellekre. Az áramvonalas kocsiszekrény nem fémből, hanem szénszálas erősítésű ultrakönnyű műanyagból készül majd. Az első példányok 2013-ban gördülhetnek le a lipcsei BMW-üzem futószalagjáról.
A szászországi autógyár bővítését jelképező első kapavágásnál jelen volt Angela Merkel kancellár is, aki elismerően nyilatkozott a Norbert Reithofer konszernfőnök által vázolt tervekről. A Merkel-kormány egyik becsvágyó célja a németországi szén-dioxid-kibocsátás drasztikus visszaszorítása. Ezt a célt szolgálja a villanyautók elterjesztése; a kormány szeretné elérni, hogy 2020-ban legalább egymillió villanymeghajtású gépkocsi közlekedjen Németország útjain.
A már kereskedelmi forgalomba hozott villanyautók három nagy problémával küzdenek. Az egyik az áramforrás: az akkumulátorok ma még túl nagyok, kapacitásuk viszont – ez a második probléma – alig 120-140 kilométeres út megtételéhez elegendő. A harmadik gond: a magas ár. A Mitsubishi idén piacra dobott első, nagy sorozatban gyártott modellje, a kisautónak számító i-MiEV átszámítva csaknem 40 ezer euróba kerül Japánban. (Ehhez képest a Volkswagen felső középkategóriás Passat modelljének 7. nemzedéke, amely ebben a hónapban kerül a németországi autószalonokba, a maga 24-29 ezer eurós árával szinte olcsó.)
Október végén egy villanymotorral ellátott Audi A2 világcsúcsot állított fel: egyetlen feltöltéssel sikerült megtennie a München és Berlin közötti 605 kilométeres távolságot. A rekord nyitját a berlini DBM cég által kifejlesztett új, lítium-fém-polimer akkumulátor képezi. Kis mérete dacára ennek a kapacitása 3-4-szerese az eddigi (japán autógyárak által is alkalmazott) lítium-ion telepekének.
Úgy tűnik, hogy Münchenben (még) nem tudnak a berlini csodaakkuról. Klaus Draeger, a BMW fejlesztési részlegének főnöke a lipcsei üzem bővítésének elindításakor csupán egyetlen adatot volt hajlandó elárulni a Megacity Vehicle-ről. Azt, hogy a jövendő elektromobil hatósugara 200 kilométer lesz. Ez azonos a Nissan Leaf nevű modelljének adatával – abban pedig lítium-ion telepek szolgáltatják az energiát.