A BP belső vizsgálata szerint tévesen értékelték a nyomásteszteket

A BP olajtársaság mérnökei tévesen értékelték a mélytengeri furat nyomástesztjeinek eredményeit, amelyek az olajkitermeléssel járó kísérő gázok hirtelen kilökődésének veszélyéről tanúskodtak – erre utal a BP belső jelentése, amely a Mexikói-öbölben április 20-án történt baleset okaival foglalkozik.

A Bloomberg hírügynökség által vasárnap idézett, egyelőre nem nyilvános kétszáz oldalas jelentés szerint a téves következtetések levonása után április 20-án, a baleset napján tengervízzel kezdték el lecserélni az olajnál és a gáznál is nehezebb fúrófolyadékot. A tengervíz viszont túl könnyűnek bizonyult ahhoz, hogy megakadályozza a kísérő gáz feltörését a fúrószálon keresztül az olajfúró platformhoz, ahol a gyúlékony gáz hatalmas robbanást okozott.
A robbanás következtében 11 ember meghalt, a svájci Transocean vállalattól bérelt, Deepwater Horizon nevű olajfúró platform pedig két napra rá elsüllyedt. A bekövetkezett környezeti katasztrófával több mint 4 millió hordó nyersolaj került a Mexikói-öböl vizébe közel 3 hónap alatt.
A brit olajtársaság az elkövetkező napokban teszi közzé hivatalosan a jelentésben szereplő megállapításokat. A katasztrófa okainak kivizsgálása néhány nappal a baleset után kezdődött meg – közölte a Bloomberget informáló forrás, amely szerint a jelentés megállapítja, hogy a BP legalább részben felelős az amerikai partoktól 65 kilométerre, 1,5 kilométeres mélységben a tengerszint alatt történt olajszivárgásért.

Ajánlott tartalom

Környezetre nem káros szerekkel takarítják Budapestet

A héten éjszakánként, 23 óra 30 perc és 4 óra 30 perc között folytatódik Budapest tavaszi nagytakarítása a Váralagút, a Lánchíd, a városligeti Zielinski híd és a Szabadság híd megtisztításával - tudatta a BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. az MTI-vel közleményben hétfőn.