A Budapest Airport 10 százalékkal csökkentette szén-dioxid-kibocsátását

Éves szinten összesen 10 százalékkal csökkent a Budapest Airport szén-dioxid-kibocsátása tavaly, részben a Malév leállása, részben a reptér üzemeltetőjének környezetvédelmi intézkedései nyomán - közölte a cég az MTI-vel.

Tavaly a hatékony energiafelhasználás eredményeként egyebek mellett 850 000 köbméterrel csökkent a földgázfelhasználás a repülőtéren. Ez a mennyiség hozzávetőleg megegyezik egy teljes őszi hónap fogyasztásával vagy 280 családi ház éves energiaigényével és a felhasználással együtt járó szén-dioxid-kibocsátással. A Budapest Airport 2007-ben hirdette meg energiaracionalizálási stratégiáját, amelyet évről-évre továbbfejleszt. A program részeként a vállalat egyebek mellett felújította a futópályák és repülőgép állóhelyek, valamint az irányítótorony fénytechnikai rendszerét, továbbá jelentősen csökkentette földgázfelhasználását is. A Budapest Airport egyedi céljaira fejlesztett napkollektor rendszert telepített az 1-es terminál tetejére, amely akár a teljes terminál használati-melegvíz ellátását is biztosítani tudta. Ezen felül speciális szélturbinákat helyezett üzembe az egyik szolgálati parkoló területén – írták.

A Budapest Airport környezetvédelmi erőfeszítéseit korábban az európai repülőterek szakmai szervezete (ACI Europe) is elismerte azzal, hogy úgynevezett karbon akkreditált minősítést adott a budapesti repülőtérnek. Az akkreditáció egy kizárólag repülőterekre kidolgozott nemzetközi minősítési rendszer, amelyet a szektor üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentésének elérésére hoztak létre. A 2010 óta alkalmazott módszertan alapján nemcsak a gáz-, hanem a villamosenergia-fogyasztás és a Budapest Airport által üzemeltetett gépkocsik üzemanyag felhasználása is beleszámít a teljes értékbe. Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi-, közösségi kapcsolatok és munkabiztonsági igazgatója a közleményben fontos célnak nevezte, hogy fenntartható módon, a környező települések lakosságának igényeivel összhangban folytatódjon a repülőtér fejlesztése. „Ennek az idén nemcsak a szén-dioxid-kibocsátás további csökkentése lesz az eszköze, hanem annak a korszerű hajtómű-próbázó helynek a megépítése is, amely ismét jelentősen redukálja a repülőtér környezeti zajterhelését is” – mondta a közlemény szerint.

Ajánlott tartalom

Áder János: fel kell készíteni a gyerekeket arra, ha a digitális univerzum sötét oldalával találkoznak

A pénzügyi és fogyasztói tudatosságra nevelés, a biztonságos internethasználat, valamint a fenntarthatóság fontosságáról beszélgetett vendégével Áder János.