Az elmúlt évszázad és a napjainkban használt legelterjedtebb fosszilis üzemanyag – a benzin – mellett, a környezetet jóval kisebb mértékben terhelő más alternatív fosszilis üzemanyagok is megoldást jelenthetnek környezetvédelmi problémáink megoldásában.
A motor-hajtóanyagként használt CNG (Compressed Natural Gas) gáz, mely minőségét tekintve azonos a háztartásban használt földgázéval. A 250 bár nyomásra sűrített gázt a töltőállomásokon nagynyomású kompresszorok segítségével állítják elő, és ezt a gázt, tankolják a járművekbe. Az autó alatt elhelyezkedő nagynyomású gáztartályokban mintegy 15-20 kg gáz tárolható, mely 300-380 km út megtételéhez biztosít üzemanyagot. Káros anyag kibocsátásuk (CO) a hagyományos üzemanyagokéhoz képest 60-90 százalékkal kevesebb. Árát tekintve nem sokkal drágábbak, mint a benzines „társaik”, gyakorlatilag a dízel autók árával megegyező áron kínálják őket. A technológia hazánkban az 1980-asévekben kezdett kialakulni, azonban ehhez szükséges lenne hazánkban is megalkotni a megfelelő jogszabályi hátteret.
Az LPG (Liquefied Petroleum Gas) amely olyan cseppfolyós gáz, amely a bányászott nyers földgáz és a nyersolaj finomítása során keletkezik. Az autógáz közel azonos összetételű a háztartási PB-gázzal. Az üzemanyag kutak részére a cseppfolyós alacsony nyomású gázt tartályautókban szállítják, és a töltőállomás tartályaiban tárolják a kimérés helyszínén. Optimális esetben akár 50%-os üzemanyagköltség-megtakarítást is el lehet érni. Az LPG használata Magyarországon (legálisan) a 90-es évek közepétől kezdett igazán elterjedni. Használata során némi többletfogyasztás és teljesítményveszteség tapasztalható, azonban a tökéletesebb égés miatt a nyomatékleadás egyenletesebb. Mivel az LPG ára olcsóbb, mint a benzin, a többletfogyasztás ára már kb. 30000 km után, megtérülhet.