A DAF a VDL Csoport segítségével készítette el a CF nyergesvontató akkumulátoros-elektromos változatát.
Az Egyesült Államokban a helyi igényekre szabott, csőrös kamionokat készítenek elektromos hajtással, ezeknek nincs nagy szerepük Európában, ahol a limitált szerelvényhossz miatt a bulldogfülkés vontatók terjedtek el. A DAF is egy ilyen CF sorozatú jármű alapján valósította meg az elektromos kamionját a VDL Csoport segítségével, amelyet kiválasztott ügyfelek már az idén kipróbálhatnak majd a gyakorlatban. A félkész járműveket átszállítják a CDL Csoport üzemébe, ahol az E-Power Technology nevű hajtásláncot és az akkumulátorokat beleépítik. A CF Electric nyergesvontatót 4×2-es hajtásképlettel rendelkezik és 40 tonnás össztömegű szerelvényekhez készítették, a hajtómotor 286 LE/2000 Nm teljesítményű, az akkumulátor 170 kWh kapacitású. Utóbbi mintegy 100 km-es gyakorlati hatótávolságot tesz lehetővé, a villámtöltés fél óra alatt megtörténik, a járműhöz fejlesztett gyorstöltővel pedig 1,5 óra a telep teljes feltöltése, írja az automotor.hu.
A DAF CF Electric 9,7 tonnás saját tömegével nehezebb egy hagyományos, dízelmotoros vontatónál, de a csendes üzemével és jó gyorsítóképességével ideális például a városokon belül található nagy alapterületű üzletek éjszakai árufeltöltésével, ahol a ki- és berakodás időtartama alatt – villámtöltéssel – az akkumulátorát is fel lehet tölteni.