A FedEx átalakítja régebbi szállítóit

A nemzetközi logisztikai vállalat 92 darab hibriddel bővíti hibrid-elektromos flottáját, ezzel 50%-os növekedést produkálva.

Az így 264 hibridet magában foglaló állomány nem újonnan vásárolt szállítófurgonokkal bővül, hanem a régebbi, 2000-2001-es modellek kerülnek átalakításra. John Formisano, a FedEx Express alelnöke elmondta, azért döntöttek e megoldás mellett, mivel a piacot még mindig egy 22-es csapdájára hasonlító helyzet jellemzi; a termelés volumene alacsony, mivel magasak a költségek, viszont a költségek abban az esetben csökkennének, ha a termelés növekedne. A bővítés előtti költségfelmérésnél kiderült, hogy sokkal gazdaságosabb a korábbi modellek átalakítása, mint az új hibridek vásárlása.

A 8-9 éves sztenderd FedEx teherautók már 300 000-500 000 mérföldet futottak, így az átalakításuknak köszönhetően meghosszabbítják élettartamukat, ezáltal csökkentve a keletkező hulladék mértékét, s egyszersmind elindul egy redukáló és újrahasznosító program.

Az átalakítás a teljes erőátviteli rendszert érinti, magában foglalva a motor, a hajtómű, az üzemanyagtartály és a hajtótengely cseréjét. Az átkonvertált hibridekben 6,7 literes EGR rendszerű, Cummins dízelmotor és Eaton hibrid-elektromos rendszer kerül, ahol az energia tárolását lítium-ion akkumulátorokkal oldották meg. A kontroll berendezés a leghatékonyabb működési módot választja ki, lehet az dízel, elektromos vagy kevert meghajtás, az aktuális feltételekhez valamint a vezető igényeihez igazodva.

A régi-új teherautók hibridrendszerük által 44%-kal javítják az üzemanyag-takarékosságot, 75%-kal redukálják a NOx kibocsátást és 96%-kal az aprószemcsés porét a dízelmotoros FedEx furgonokhoz képest. A járművek Los Angeles, San Francisco és San Diego utcáin kezdik meg munkájukat.

A kaliforniai kormány ösztönző támogatásának köszönhetően a FedEx 2004-ben szerezte be első hibrid szállítóját, és öt év alatt, nem számítva a most átalakításra kerülő darabokat, 172-re növelte flottáját, mely eddig több mint 4 millió mérföldet tett meg, 150 000 gallonnal csökkentve az üzemanyag-felhasználást és 1521 tonnával a szén-dioxid-kibocsátást.

Ajánlott tartalom

Furcsa elképzeléseik vannak a környezettudatosságról a japán autómárkáknak

A Toyota vezetésével öt japán autó- és motorgyártó fogadta meg: kutatásokba kezd azért, hogy a belsőégésű motorok használata környezettudatosabb lehessen, így megtarthatók maradjanak a nettó nulla kibocsátású jövőben is.