Mindenhonnan azt halljuk, hogy elektromos autók jönnek, de valakinek tényleg meg kellene terveznie és megépítenie őket.
Rengeteg autóipari mérnök van, de csak kis részüknek van gyakorlata az elektromos autó-gyártás területén.
Ez az, amiért a Ford úgy döntött, hogy a University of Detroit Mercy (UDM) partnereként átképzi autóipari mérnökeit. Együttesen megalkották az úgynevezett Speciális elektromos jármű programot, amely az elektromos és hibrid autótechnológiára fókuszál és melyben különleges hangsúlyt kapnak az erősáramú elektronikára alapuló tárgyak.
A Ford már korábban is képezte mérnökeit, de az új program kiegészítő ismereteket tartalmaz.
„Az UDM hét új kurzust hozott létre, amelyek tökéletesen megfelelnek a Ford képzési igényeinek.” – mondta Dr. Leo E. Hanifin, a UDM’s College of Engineering & Science dékánja. […] „Az elkövetkezendő néhány évben körülbelül 125 mérnök fog részt venni a programban.” 125 kis számnak tűnik, de nem tudjuk pontosan, hány mérnököt képeznek a cégen belül, és vajon az a 125 segíti-e majd a többiek továbbképzését…
A program hét kurzust kínálnak, a mérnököknek ötöt kell választaniuk:
* Bevezetés az elektromos járművekbe
* Elektromos járművek tervezése
* Energiatároló rendszerek
* Elektromos elektronika elektromos járművek számára
* Elektromechanikai energiaátalakítás
* Elektromos járművek innovációja és rendszertervezése
* Elektromos járművek rendszermérnöki gyakorlatban
Reméljük, hogy más autógyárak is kezdeményezni fognak valami hasonlót (sőt, tudjuk, hogy fognak, de ettől még reméljük, hogy komolyan is veszik magukat). Nincs vesztegetni való idő, az autóipari mérnököket ki kell képezni arra, hogy már holnap meg tudják kezdeni az autók tervezését.