A legendás sportautó kezdeti kétéves fellendülését követően- mialatt számos igazgatóváltáson és bevételcsökkenésen mentek keresztül- a gyártás lelassult, és képtelenek voltak teljesíteni a kitűzött célokat.
Most azonban az a hír terjeng, hogy a „csodaautó” visszatér, immáron hibrid technológiával. „Felütötte fejét a hír, hogy Ford GT hibrid utódjának ötlete egyre kiforrottabbá válik.” „A Ford új generációja V8-as elektromos motorral dicsekedhet majd. Vezetői feltehetően egy gombnyomással extra fokozatra kapcsolhatnak.”- olvashatjuk számos helyen. Egyelőre ez mind csak találgatás, a Ford még nem támasztotta alá a Ford GT hibridként való visszatérését.
Akkor mégis miért érdemes ezzel foglakozni?- tesszük fel magunknak a kérdést. Fontos a fakivágások, a zöld üzleti gondolkodás, a klímaváltozás, a tömegközlekedés, és még sorolhatnánk mi minden miatt. Ahogy a Porsche előállt a hibrid Spyder modellel, ez is szimbolikus jelentőségű lépés lehet. A tény, hogy mára a legjelentősebb autógyártók mind piacra akarják dobni a márka legkedveltebb típusának hibrid verzióját is, óriási változást hozhat az autógyártásban, és magában a közlekedésben is.
Ahogyan a hibrid autóktól, a megoldástól is messze vagyunk még. Egy autómentes világ kiépítésére kellene törekednünk. Cinikus hozzászólók szerint az autóipar csak megpróbálja kipréselni a maradék profitot is a kőolajfüggő termékeiből, mivel már régen átállhattak volna az elektromos vagy a hibrid autók gyártására.
Akik a hibrid autók piacra kerülését ilyen nagy izgalommal várják, ők legalább már felismerték, mekkora jelentőségű energia és klímaváltozásbeli problémákkal állunk szemben. Ez az a csoport, akik szívesen támogatják a gyorsvasutat, a megújuló energiaforrásokat, a kerékpáros kezdeményezéseket, és a többi zöld megoldást, melyekre igenis szükségünk van, hogy az előttünk tornyosuló akadályokat könnyebben vegyük.