A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása

Az elektromos autók gyártói felelnek majd a begyűjtésért és az újrafeldolgozásért, legalábbis a kínai kormány erre a döntésre jutott.

A modellt követhetik más piacok is. Az elektromos autók piaci térnyerése az akkuk újrafeldolgozását is aktuális kérdéssé teszi. A kínai kormány 2009-ben határozta el, hogy prioritást ad az elektromos meghajtású járművek gyártásának és kereskedelmének, hogy Kína világelső pozícióra törhessen e piaci szegmensben és hogy ily módon csökkenthessék az ország káros anyag kibocsátását (legalábbis a közlekedési szektorét). Ez azonban együttjár az elhasznált akkumulátorokból eredő hulladékmennyiség rohamos növekedésével. 2017-ben 50 százalékkal nőtt a lítiumionos akkumulátorok gyártása az előző évihez képest. 2018-ban várhatóan 170 000 tonnányi felesleges akku kerül a hulladékkezelési rendszerbe. A kormány új “ideiglenes” rendelkezéseket léptetett életbe a témában. Az autógyártókra ezentúl a következő felelősségek hárulnak: létre kell hozniuk a begyűjtés és a tárolás rendszerét, s az akkukat szervezetten továbbpasszolni az újrafeldolgozást végző üzemegységekhez. Olyan szervízhálózatot is létre kell hozniuk, mely segít a fogyasztóknak az akkuk megszerelésében, továbbá az akkuk cserélésében, írja a piacesprofit.hu.

De ez még nem minden. A kormány arra is buzdítja a cégeket, hogy vezessenek be akkuvisszavásárlási akciókat, sőt követhetővé kell tenniük az akkukat, hogy azokról megállapíthatók legyenek, név szerint mely fogyasztókhoz tartoztak, ha mondjuk az út szélén eldobva feltűnik egy-egy darab.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.