Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.
A márciusban eladott 1 millió 31 ezer 875 személyautó 5,2 százalékkal kevesebb a tavalyinál, miután februárban 10,1 százalékos növekedést jegyeztek fel. Márciusban csökkent idén először az eladott autók száma, amiben szerepe volt a húsvéti munkaszüneti napoknak is. Az EU valamennyi vezető piacán csökkentek a márciusi eladások: Németországban 6,2 százalékkal, Spanyolországban 4,7 százalékkal, Olaszországban 3,7 százalékkal, Franciaországban pedig 1,5 százalékkal.
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése egy év alatt 13,9 százalékról 13 százalékra csökkent idén márciusban, a hibrid-elektromos autóké (HEV) viszont 24,4 százalékról 29 százalékra nőtt. A hálózatról is tölthető, “plug-in” hibrid (PHEV) autók piaci részesedése 7,2 százalékról 7,1 százalékra mérséklődött. A benzines és dízelmotoros autók együttes piaci részesedése idén márciusban 47,8 százalékot tett ki, csökkent az egy évvel ezelőtti 51,8 százalékhoz képest. Az idei első negyedévben mintegy 2,8 millió új autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 4,4 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az eladások Olaszországba és Franciaországban egyaránt 5,7 százalékkal, Németországban 4,2 százalékkal, Spanyolországban pedig 3,1 százalékkal nőttek.
Tavaly az Európai Unió autópiaca erőteljes, 13,9 százalékos bővüléssel zárt 2022-hez képest, 10,5 millió új autót értékesítettek. Kétszámjegyű növekedést regisztráltak a legtöbb országban, köztük a három legnagyobb piacon: Olaszországban (+18,9 százalékkal), Spanyolországban (+16,7 százalékkal) és Franciaországban (+16,1 százalékkal). Németországban tavaly szerényebben, 7,3 százalékkal nőtt az új autók értékesítése.
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedés tavaly 14,6 százalékra emelkedett a 2022. évi 12,1 százalékról, megelőzve ezzel a dízelét, amelynek részesedése 16,4 százalékról 13,6 százalékra zsugorodott. A benzines autók 35,3 százalékos piaci részesedéssel megőrizték vezető helyüket, de csökkent a 2022. évi 36,4 százalékról. Tavaly a második legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 25,8 százalékos piaci részesedéssel, ami nagyobb az egy évvel korábbi 22,7 százaléknál. A hálózatról is tölthető, “plug-in” hibrid (PHEV) autók piaci részesedése ugyanakkor 9,4 százalékról 7,7 százalékra csökkent.