Duplán környezetbarát autót alkottak a stuttgartiak a GLC F-Cell tanulmányautóval, hiszen a hidrogén üzemanyagcellák mellett konnektorról is tölthető elektromos hajtással is ellátták. 2017-ben már sorozatgyártásban is bemutatkozhat.

A hidrogén és a konnektoros hibrid hajtást ötvözi a Mercedes

Duplán környezetbarát autót alkottak a stuttgartiak a GLC F-Cell tanulmányautóval, hiszen a hidrogén üzemanyagcellák mellett konnektorról is tölthető elektromos hajtással is ellátták. 2017-ben már sorozatgyártásban is bemutatkozhat.

Aki manapság környezetbarát módon, zéró károsanyag-kibocsájtású autóval akar közlekedni annak két választása van: elektromos autót vásárol korlátozott hatótávval vagy hidrogén hajtásút korlátozott töltési lehetőségekkel. A Mercedes-Benznél úgy gondolták, hogy ötvözik a két technológia előnyeit, ezért megalkották a plug-in hibrid hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncot, amit egy divatos GLC szabadidő-autóban mutattak be a nagyvilágnak.

A GLC F-Cell nevet viselő prototípusban nem csak a világújdonságnak számító hidrogén hibrid hajtáslánc a különlegesség, hanem az is, hogy az üzemanyagcellás rendszert sikerült olyan kompakt méretűre tervezni, amely gond nélkül elfér a motortérben. Emellett egy 9 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomaggal is ellátták az autót, amit helytakarékossági okokból a csomagtartó alatt helyeztek el.

A konnektoros töltési lehetőségnek és a fejlett akkucsomagnak köszönhetően a GLC F-Cell akár 50 kilométeres hatótávra is képes tisztán elektromos üzemmódban, kombinált üzemben pedig 500 kilométert lehet megtenni vele egy teljes hidrogén és elektromos töltés után. A padlóba épített két darab hidrogén tartály egyenként 4 kilogramm hidrogén tárolására alkalmas, melynek tankolása körülbelül három percet vesz igénybe egy standard hidrogénkúton. Utóbbiból persze még kevés létezik a világon, de a németek más gyártókkal összefogva az infrastruktúra fejlesztését is célul tűzték ki maguk előtt.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.