Duplán környezetbarát autót alkottak a stuttgartiak a GLC F-Cell tanulmányautóval, hiszen a hidrogén üzemanyagcellák mellett konnektorról is tölthető elektromos hajtással is ellátták. 2017-ben már sorozatgyártásban is bemutatkozhat.

A hidrogén és a konnektoros hibrid hajtást ötvözi a Mercedes

Duplán környezetbarát autót alkottak a stuttgartiak a GLC F-Cell tanulmányautóval, hiszen a hidrogén üzemanyagcellák mellett konnektorról is tölthető elektromos hajtással is ellátták. 2017-ben már sorozatgyártásban is bemutatkozhat.

Aki manapság környezetbarát módon, zéró károsanyag-kibocsájtású autóval akar közlekedni annak két választása van: elektromos autót vásárol korlátozott hatótávval vagy hidrogén hajtásút korlátozott töltési lehetőségekkel. A Mercedes-Benznél úgy gondolták, hogy ötvözik a két technológia előnyeit, ezért megalkották a plug-in hibrid hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncot, amit egy divatos GLC szabadidő-autóban mutattak be a nagyvilágnak.

A GLC F-Cell nevet viselő prototípusban nem csak a világújdonságnak számító hidrogén hibrid hajtáslánc a különlegesség, hanem az is, hogy az üzemanyagcellás rendszert sikerült olyan kompakt méretűre tervezni, amely gond nélkül elfér a motortérben. Emellett egy 9 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomaggal is ellátták az autót, amit helytakarékossági okokból a csomagtartó alatt helyeztek el.

A konnektoros töltési lehetőségnek és a fejlett akkucsomagnak köszönhetően a GLC F-Cell akár 50 kilométeres hatótávra is képes tisztán elektromos üzemmódban, kombinált üzemben pedig 500 kilométert lehet megtenni vele egy teljes hidrogén és elektromos töltés után. A padlóba épített két darab hidrogén tartály egyenként 4 kilogramm hidrogén tárolására alkalmas, melynek tankolása körülbelül három percet vesz igénybe egy standard hidrogénkúton. Utóbbiból persze még kevés létezik a világon, de a németek más gyártókkal összefogva az infrastruktúra fejlesztését is célul tűzték ki maguk előtt.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Magyarország a BYD-beruházással diktálni fogja egy technológiai világforradalom tempóját

A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD magyarországi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.