A gyártó a hibrid gépjárművek úttörője volt, az eredeti, nem a teljesen átalakított Insight 120 mérföld/gallonos mutatójával még ma is heves érdeklődésre tarthatna számot; ha még gyártanák.

A Honda visszakanyarodik a hibridekhez

A gyártó a hibrid gépjárművek úttörője volt, az eredeti, nem a teljesen átalakított Insight 120 mérföld/gallonos mutatójával még ma is heves érdeklődésre tarthatna számot; ha még gyártanák.

Egészen a közelmúltig a Honda úgy gondolta, hogy a hibrid rendszer egy rövid ideig tartó „technológiai híd” lesz a jövő megoldásaihoz. Ám a változás lassabb, mint azt gondolták, így új stratégiát építenek fel.
A SAE 2009 World Congress keretei között jelentette be Kenji Nakano, a Honda vezető mérnöke, hogy megváltoztatták álláspontjukat, és a tervezettnél hosszabb ideig és intenzívebb ütemben foglalkoznak a hibrid technológiával.

„A hibrid rendszer sokkal tovább maradt felszínen, mint azt előre gondoltuk. 2-szer vagy akár 3-szor hosszabb időbe is telhet, amíg a hidrogéncellás és elektromos autók átveszik a helyét. Ez a technológia is alkalmazza az üzemanyagcella, az akkumulátor és, természetesen, a plug-in megoldásait, így, ahelyett, hogy rövid híd lenne a jövő járművei felé, úgy látszik, tartós és népszerű megoldás marad. Úgy hisszük, hogy az IMA rendszerünk már megfelelően működik, különösen a kompakt autóknál, és továbbra is mindent megteszünk a hibrid rendszer fejlesztéséért.”

A Honda bővíti kínálatát, a mild, a strong, a plug-in hibridek és az elektromos személygépkocsik modelljei is egyre több konstrukcióban fognak megjelenni.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.