A Hyundai tarol a Frankfurt-i Autókiállításon

A 2009-es Frankfurt-i Autókiállítás csak szeptember 17-én indul, de a koreai Hyundai Motor Company már lestoppolta aranyérmét a legmerészebb zöld autóért járó küzdelemben.

A listát a Hyundai és a Kia környezetbarát modellek vezetik, az egyik legerősebb hibrid bemutatására készülnek idén ősszel Frankfurtban.

A kiállított Hyundai és Kia járművek között található lesz majd hibrid városi autó, a hibrid crossover SUV-koncepcióval, elektromos városi autó, plug-in hibrid, dízel járművek mikro-hibrid stop-start technológiával, és közepes méretű lítium-elemmel működő, bután gázzal futó autók is.

John Krafcik, a Hyundai Motor America ügyvezetője szerint : „A mi üzemanyag-hatékonyságunk magasabb és gyorsabb, mint bármely más autógyártóé. 2015-re biztosan leelőzzük a Toyota-t és a Honda-t is.” Az igazgató arról is beszélt, hogy 2018-ra 500,000-re szeretnék növelni a hibrid autó-eladásukat.

Frankfurtban debütál a Hyundai ix Metro, ún. enyhe hibrid koncepciója. A futurisztikus kisautó – mely nem olyan nagy, mint a ferdehátú Hyundai i20, de nagyobb, mint az i10-es mini autó. De a koncepció stratégiáját a motor méretének csökkentése mutatja leginkább. Az autót egy 1,0 literes háromhengeres gázmotor hajtja, mely 123 lóerőhöz segíti azt.

Az i10 Electric, a Hyundai i10 teljes egészében elektromos változata városi autó, 16 kWh-os akkumulátorral, és egy 49 kW-os motorral, mely egy töltéssel 160 km-t képes megtenni. Az i10-ben egy ún. x-by-wire rendszer alapján működik a kormány, a légkondicionáló, a vízszivattyú és a fék vákuum-szivattyú. Ez a modell 2010 második felében először Koreában lesz elérhető. A gyártó szerint a járművet 220-as feszültségen öt óra alatt lehet majd feltölteni. 

A Hyundai Frankfurtban a Chevy Volt-ra válaszolva bemutatja a HND-4 ’Blue-Will’ plug-in hibridjét. A Blue Will -melyet tavaly tavasszal mutattak be Szöulban- négyhengeres 1,6 literes gázmotorja közvetlen befecskendezéses technológiával fut, melyért egy lítium-polimer akkumulátor felelős, amely viszont tápellátást biztosít az elektromos motor és első kerekek között. A rendszer 154 lóerővel bír.
A Blue Will is szolgál egyéb szórakoztató perifériás technológiákkal, beleértve a könnyűsúlyú szénszálas, napenergiás tetőt, autó szellőző-rendszerét, valamint ahogyan a 2010-es Toyota Prius-ban is a beltéri anyagok biológiailag lebomló növényi kivonatokból készültek, a fényszórók pedig újrahasznosított üdítős palackokból.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.