Ma már nem kérdés, hogy az autópiac nagy változások előtt áll. Az üzemanyag-takarékosságot célzó fogyasztói tendenciák növelése napról napra fontosabbá válik, ahogy a saját gazdasági felelősségüket is mérlegelő vásárlók érdeklődése csökken az új autók iránt.

A jövő elektromos kisautói

Ma már nem kérdés, hogy az autópiac nagy változások előtt áll. Az üzemanyag-takarékosságot célzó fogyasztói tendenciák növelése napról napra fontosabbá válik, ahogy a saját gazdasági felelősségüket is mérlegelő vásárlók érdeklődése csökken az új autók iránt.

Elkezdődhet a továbbfejlesztett technológiák, például az elektromos autók térnyerése, főként, ha Washington készen áll napirendre tűzni az energiahatékonyság és az olajkitermelés kérdéseit. Ennek hatására egyre több autógyártó tervezi, vagy már fejleszti elektromos modelljeit. A Mitsubishi i-MIEV elektromos autó már az országúti tesztelés fázisában van, és hamarosan meg is jelenik a Japánban. A modell japán bemutatkozását hasonló kampány előzte meg, mint, ami jelenleg az Államokban fut, így, valószínűleg, hamarosan ott is elérhető lesz. A Mitsubishi azonban nem állt meg itt, és rögtön be is mutatta, mi mindent lehet még kihozni ebből a „hagyományos” i-MIEV-ből. A genfi Auto Show-n előrukkolt az i-MIEV Sport Air változatával, előrevetítve, mi mindent kínálhat a közeljövő elektromos autója, azon vezetőknek, akik környezettudatos, de izgalmasabb országúti élményekre vágynak.

A hatalmas, kivehető üvegtető, a könnyű alumínium és műanyag karosszériaelemek, a speciális fényszórók, az érintőgombos kezelőfelületek, a neonkék háttérvilágítás modern és különleges designt kölcsönöznek a kisautónak. A 80 lóerős elektromos motort a padlóba épített lítium-akkumulátorok látják el energiával.

Hogy az i-MIEV sportverziója mikor jelenik meg az utakon, megjelenik-e egyáltalán, még korai lenne megmondani, hiszen még az i-MIEV japán és amerikai megjelenésére is várni kell.

Ajánlott tartalom

MEKH: 2024 első felében 300-zal nőtt az elektromos töltőberendezések száma Magyarországon

Június végén 2811 engedélyköteles elektromos töltőberendezést tartott számon a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), ami 300-zal haladja meg a 2023 év végi szintet és 7 százalékos emelkedést jelent az első negyedévhez képest - tájékoztatta a MEKH hétfőn az MTI-t közleményben.